Hundmassör

Jozze

Trådstartare
Någon här som gått någon typ av hundmassörutbildning (på Axelson's)? Dvs antingen för husbehov, för att massera den egna hunden, eller flera kurser för att kunna arbeta med det?

Någon här som är diplomerad hundmassör? Har ni haft några anställningar och hur har de isåfall sett ut? Hunddagis? Eller måste man ha egen praktik? Hembesök?

Var gjorde ni era 80 timmar praktik? Är det troligt att man skulle kunna få göra den - eller iaf några av timmarna - på t.ex Hundstallet i Stockholm?

/Jozze - sugen på att bli hund-, häst- eller människomassör ;)

Sv: Hundmassör

Kan tyvärr inte ge svar på dina frågor. Men min kompis är utbildad massör. Hon läste någonstan kring Vänsern. Mer exakt än så vet jag inte :D Hon jobbar hemma privat och så en 20% anställning på ett djursjukhus för rehabilitering.

Fick ju lite svar på hur hon arbetar iaf! ;)
Kommer då hundarna hem till henne, eller besöker hon hundägarna?

Ingen annan som kan svara? :)

Hundarna kommer hem till henne. Hon har inrett ett "uthus". Sen säljer hon lite hundfoder och annat tillskott och sånt.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 750
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Sitter i lite av en rävsax. Jag läser 100% på distans samtidigt som jag arbetar just 60%. Hade hoppats på att kunna tillgodoräkna mig...
2
Svar
21
· Visningar
1 767
Senast: kolblakkur
·
Övr. Hund Hej! Jag har alltid varit "kattmänniska" och har aldrig haft hund i familjen eller liknande. Efter att ha jobbat lite inom...
Svar
7
· Visningar
1 055
Senast: Theodor
·
Övr. Hund Jag behöver någon att lufta lite tankar med. Jag är uppvuxen med hund, men inte haft någon egen när jag flyttat hemifrån, men jag har...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Halt efter vila
  • Uppdateringstråd 30