kittin
Trådstartare
Vi har en liten valp på besök som är helt bedårande söt men som luktar väldigt mycket hund. Alltså sådär att man märker det när man kliver in genom dörren, och hon har bara varit här i två dagar... Vi har redan en lapphund i huset som är dubbelt så stor, tio gånger så fluffig, ofta skitig och genomblöt och som småfäller hela tiden, men trots det har jag aldrig tänkt "ahhh vår lägenhet luktar blöt hund!" (jag är som ni märker lite känslig för starka lukter på mig själv/i hemmet ). Valpen är lapsk vallhund med kort, jättetjock och lite oljig päls, medan vår hund består av 90% torrt, luftigt och långt fluff. Jag har försökt luska ut om han i själva verket luktar precis lika mycket hund och det bara är jag som är van vid just hans lukt, men jag tycker inte det. Han luktar typ...varmt gosigt djur. Och då var det ändå mer än ett år sedan han blev schamponerad.
Är det individuellt hur mycket en hund luktar eller är det mer knutet till pälstypen? Påverkar fodret? Så himla knäpp grej att tänka på egentligen - klart hundar luktar hund - men jag blev bara så förvånad när den lilla sockervalpen luktade såpass mycket starkare än vår jycke
Är det individuellt hur mycket en hund luktar eller är det mer knutet till pälstypen? Påverkar fodret? Så himla knäpp grej att tänka på egentligen - klart hundar luktar hund - men jag blev bara så förvånad när den lilla sockervalpen luktade såpass mycket starkare än vår jycke