Hundlatriner

B

BillyBus

Jag måste skriva av mig om miin irritation angående hundlatriner.. Varför är det så få uppsatta?
Jag blir så irriterad på min kommun att man ska behöva gå flera kilometer innan man stöter på en.
Dessutom verkar ju mina jyckar alltid skita efter att man har paserat en. Vilket gör mig ändå mer ettrig.
Mina två har även en tendens att skita flera ggr på en promenad. Så ibland kan det bli att jag får gå och bära på 4-5 skitpåsar.
Funderar på att skaffa en särskilld handväska som jag kan lägga dessa i. :D Ser ju lite bättre ut än en hög svarta påsar. ;)

Fy f*n vad jag kan störa mig på detta alltså. Jäkla skit! :mad:

Sv: Hundlatriner

Köp rosa påsar istället:idea:
Ser lite ärtigare ut:D

Nä skämt åsido.
Där jag bor är det gott om tunnor, men vi har ett stråk runt sjön. Där finns baske mig inte nån.

Går man den vändan kan man va säker på att hundarna skiter i början av promenaden.
Jag brukar stoppa påsarna i fickan på jackan:o

Menar du folks soptunnor? Det vågar jag inte.
Andra soptunnor är det oxå ont om härikring tycker jag, men självklart så slänger jag hundskiten i dessa. Vore konstigt annars.

Ja varför inte. Rosa är ju en fin färg. :D;)

Kan tyvärr inte stoppa i jackfickan då mina skiter rätt rejäla högar.
Kan nog bli lite kletigt i fickan.. mysigt värre..:p

Händer nog inte så mkt. Det har to m varit insändare i våran lokaltidning.
Jag är dock inte skyldig till dessa. :rofl:

Vad synd. Det finns ju säkert en del som struntar i att ta upp efter hunden för att det är ont om latriner. Och det blir ju otrevligt för alla.

På vissa ställen där jag bor finns det knappt några alls, varken latriner eller vanliga soptunnor, och folk undrar varför det är så skitigt på marken? Visst.. jag plockar alltid upp, men det känns inte alltid så trevligt att gå i 10 min med en stinkande hundpåse..

Från början fick man nog inte göra det, nåt om att hundbajs var miljöfarligt avfall typ.
Har samma problem i min kommun på vissa promenadstråk där det inte finnas en enda sopkorg, och jag har skrivit insändare och mailat kommunen om att sätta upp fler sopkorgar.
Men ser jag en sopkorg använder jag den, för kommunfolket säger att nu för tiden är det okej att slänga hundbajspåsar i vanliga sopkorgar.
Men det kan ju förstås variera från kommun till kommun.

När Djurmagazinet här i stan anordnade hundens dag så hade vi en liten match show för alla som ville vara med med sin hund. Sedan gick alla pengar vi fick in som anmälningsavgift (50 kr) till kommunen för att dessa ska sätta upp fler hundlatriner i stan! Ni kanske kan anordna någonting liknande med era hundklubbar? :) Vi hade 60 startande så vi fick ihop 3000 kr, med dom pengarna får man nog upp några fler iallafall!

Håller med om att det inte är roligt att gå runt med en bajspåse hur länge som helst bara för att det inte finns sopkorgar, så är det här också! :cool:

Då är jag inte ensam och tycka det, på slingan där jag bor går där mkt hundar är där inte en ända latrin. I början är där, fast för de mesta är min hund gjort det innan, men ibland så händer det faktiskt...

Om jag går från mig och bort till andra byns kiosk/affär,en sträcka på ca 4km,bara cykel och gångväg,så finns det inte en enda latrin eller soptunna..

Jag ringde till kommunen och frågade om latrintunnor,och fick till svar att det var mitt samhälles och det andras samhällets sak att sätta upp..(samfällighetsföreningen)

Vanliga soptunnor var kommunens sak,men det är 1 år sen jag ringde och inga soptunnor finns än...

Gissa hur det ser ut i dikena på dessa 4 km från alla hundägare här..Antingen fyllda skitpåasar kastade eller prydliga bajshögar..

Oj, jag som inte ens har hund (men bor i ett hundtätt område) har 3 stycken på promenadavstånd och alla tar det max 3 minuter att gå till.

Där jag bodde förr fanns inga papperskorgar öht uppsatta i hela samhället, förutom utanför affärerna och kioskerna då. På sommaren åkte några fram nere vid hamnen. Då bodde jag ändå i en populär turistort.

Och så undrar de varför det ligger hunbdskit överalt? Funderade vid flera tillfällen att lägga bajspåsarna i kommunens brevlåda. Deras anledning att inte sätta upp papperskorgar var: Ingen vill tömma dem. :confused: Vill man alltid göra allt som ingår i ens arbetsuppgidter? VILL jag tömmastomipåsar?

*knapplån*
Fy sjutton vad vissa hundägare är bekväma av sig. Om jag inte går förbi någon latrin eller vanlig papperskorg så slänger jag bajspåsarna när jag kommer hem i min soptunna. Och inte fasen stinker det om påsarna heller när dom är knutna. Det enda retfulla är att det är dyrt med bajspåsar varje gång med 3 hundar men det får man räkna med när jag nu tycker om att ha tre hundar.

såg en dag en hund som bar sin skitpåse själv, kanske nåt att lära vovven så man slipper hålla i skiten till nästa tunna? :idea:

Här är det också jättelite soptunnor! Tycker det är drygt att gå runt och bära skitpåsen när man har hund/koppel/godis och ibland klicker att hålla reda på :crazy:
Man kan ju inte trycka ner den i fickan heller :D

Nu kan jag inte prata för de andra men jag plockar upp hundskiten varje gång, (om det inte ligger i djupa diken eller i skogen.:angel:) och finns det inte ngn hundlatrin/papperskorg på de stråk jag går på så är det en självklarhet att jag tar med skitpåsarna hem och slänger dem i min egen soptunna. :)
Visst de luktar inte om man knyter påsarna väl men jag tycker likt förbannat inte om att bära flera påsar med skit km efter km.
men det är jag det.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 955
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31
  • Ägare av hund offentligt?