Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mynta2 skrev:Nu syftade jag ju INTE mitt inlägg just på länken...jag skickade med den ändå ifall någon är intresserad av vad just dom skriver...Ang det jag skrev så ska jag försöka hitta den engelska sidan om just djurplågeriet på kapplöpningshundar i ENGLAND.
crazy skrev:3.ALLA som äger greyhounds med kapplöpningsstam-tävland eller icke tävlande får hembesök årligen av kennelkonsulent som konstaterar skicket/skötseln av hundarna.På mitt papper står tex "Hundar i god kondition med temperament utan anmärkning"
Mina hundar hade inte fått starta om jag hade vetat om vad som kommer i efterhand...med onda ryggar,onda leder och muskulatur osv.Massage och akupunktur är livsnödvändigt för dem nu i pensionerad ålder för att kunna ha ett rimligt liv som pensionerade...annars skulle smärtan bli för stor av gamla "skavanker".
Stoppard skrev:Jag pratade med en som har sysslat med racing
och jag fick uppfattningen att det är väldigt hårda
regler om hur man får hålla hundarna och vad som
händer efteråt. Som uppfödare är man tydligen ansvarig
för att ens pensionerade tävlingshundar inte avlivas
innan en viss ålder om det inte finns medicinsk orsak.
Jag tycker att det verkade som om det var mer koll
på dem än på vanliga hundar.
whipsy skrev:En kappishund i Sverige har det mycket bättre än alla understimulerade sällskapshundar som är så överviktiga att de knappast kan röra sig, men detta bryr minsann inte djurens rätt sig om. Jag stödjer Djurens Rätt i mycket de har att säga men detta är ett av undantagen.Inom kapplöpningssporten i Sverige finns glada hundar som verkligen älskar att vara på banan, det är lika naturligt för en greyhound att jaga en trasa som det är för en bordercollie att valla.
I sverige- ska vi INTE förbjuda kapplöpningar.
Utomlands- kan vi inte göra så mycket men jag tycker att vi inte borde tillåta spel på lopp i t.ex Storbritannien, på så sätt gynnar vi i alla fall inte deras hundhantering.