Hundgöra i flyinge/lund/malmö trakten?

Zizzy

Trådstartare
Nu framöver kommer jag befinna mig på Flyinge i veckorna och undrar vad man kan hitta på med hundarna där nere i trakterna?

Finns det någon trevlig hundrastgård?
Eller kanske några trevliga Bukefalister som har lust och träffas och snacka hund?

Någon trevlig Brukshundsklubb kanske?
Jag har ju inte tagit mig tid till att träna på BHK tidigare, men nu känns det som om jag kommer ha all tid i världen på eftermiddagarna, bättre det än att sitta och rulla tummarna. :D

Så tips och input!:laugh:

(Återkommer senare idag, nu bär det av söderut och jag är jätte nervös, och hundarna uppspelta av att få åka bil som de älskar. :D)

Sv: Hundgöra i flyinge/lund/malmö trakten?

Brukshundklubbar finns det många av här nere.
Tex Sjöbo är inte så långt, men kolla på SBK`s hemsida så hittar du fler.

Åker du till Malmö måste du göra ett besök på hundrast fältet nere vid havet.
Mängder med lösa hundar (och ja det går hur bra som helst) sist jag var där var det minst 50 (tappade räkningen sedan) i alla storlekar/former och alla lösa!:banana:

Du har hela Revingehed där du kan gå med hundarna, hur mycket plats som helst. :D Närmsta brukshundklubb från Flyinge är Eslöv.

Du har lödde hundpark med. ligger ca 2 km från center syd/löddeköpinge. han har alla hundsportgrenar uppsatta, så det är bara att pröva. kostar dock 50kr hunden. mycket trevlig.

Du har lödde hundpark med. ligger ca 2 km från center syd/löddeköpinge. han har alla hundsportgrenar uppsatta, så det är bara att pröva. kostar dock 50kr hunden. mycket trevlig.

Om du menar Storegård så håller de på att flytta till Fjelie och har stängt from idag och ca 3 veckor framåt, så det är ingen idé att åka dit just nu.

Du har hela Revingehed där du kan gå med hundarna, hur mycket plats som helst. :D Närmsta brukshundklubb från Flyinge är Eslöv.

På Eslövs bk händer det inte mycket tyvärr. Där finns nog knappt någon verksamhet alls.

På Eslövs bk händer det inte mycket tyvärr. Där finns nog knappt någon verksamhet alls.

Då lär det ju vara ledigt på planen iaf ;)

Förra terminen hade de både officiella lydnads- och agilitytävlingar och månadstävlingar i lydnad och rallylydnad. Jag vet faktiskt inte vad som händer där denna terminen då det inte är min "hemmaklubb".

Hihi Tack för insperationen och tipsen!

Nu måste jag ut på eniro och kolla vart alla dessa ställen ligger. :angel:
Är en aaaaning vilsen. :D

Allt har gått bra idag, hundarna har skött sig exemplariskt!
Och när mina fötter har slutat göra ont ska vi ut på en lång prommis och kolla in trakten runt skolan. :laugh:

Åker du till Malmö måste du göra ett besök på hundrast fältet nere vid havet.
Mängder med lösa hundar (och ja det går hur bra som helst) sist jag var där var det minst 50 (tappade räkningen sedan) i alla storlekar/former och alla lösa!:banana:

Var vid havet menar du? Det första fältet eller det vid handikapsbadet?

KL

Tack så jätte mycket för alla PM!:bump:

Kanske är på sin plats med en hund buke träff??;)

Liknande trådar

A
Övr. Hund Jag vill ha en hund. Riktigt mycket. Det är så illa att jag på senaste tiden till och med drömmer om hundar på nätterna. :crazy: (Inatt...
Svar
14
· Visningar
1 291
Övr. Hund Hej igen! För en vecka sedan fick vi ju hem vår första hund, en fyraårig Springerhane som behövde ett nytt hem p g a skiljsmässa. Han...
Svar
6
· Visningar
1 021
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Räcker garnet?
  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • Bojkott av butiker

Hund, Katt, Andra Djur