hundgodis...

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Hogwartsexpressen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 334
H

Hogwartsexpressen

hej! När (om) ni gör eget hundgodis (eller hundmat), har ni en speciell bunke/kastrull till det då, eller diskar ni den bara och använder till egen mat?
Sen undrar jag också om ni vet ngn sida där det finns hundgodisrecept ^^
Tacksam för snabba svar:bow:

Sv: hundgodis...

Jag gör torkad lever och jag använder samma gryta som till mig själv.

Det är ett billigt och mycket uppskattat godis även om jag lider när jag gör det för jag hatar verkligen doften av lever :crazy::p

Du tar lever och sköljer av den och sen ner i grytan och salta vattnet, vissa lägger i en vitlöksklyfta. Koka ca 1 timme. ta upp och låt svalna, dela det i tärningar och lägg ut på en plåt. Glöm inte bakplåtspappert ;)

Sätt ugnen på ca ca 150 grader och låt det stå i en timme. Det du inte använder fryser du in och det andra förvarar du i kylen. Bitarna ska vara torra på ytan men gärna lite mjuka i mitten. Men om hundarna gillar det även om det blir som skorpor :rofl: vilket mina blev första gången.

Kladdar inte i fickan och perfekt att ge en bit som belöning.

Min hund gillar torkad fisk!!
Köper fiskbullar, tärnar el.skivar bullarna, in i ugn och torka dem!!

Den typen av hundgodis är en lyx för mina hundar. De blir tjocka av att lukta på sånt och så länge de är lyriska över gurka så får de det som belöning.

Men OM jag skulle göra hundgodis skulle jag inte tänka tanken på att använda specialkastruller. Mina byttor duger väl åt hundarna??

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 857
Senast: fixi
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns... 2
Svar
20
· Visningar
2 219
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
781
Senast: hollypolly
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 564
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka