hundgårdar..???!!!!

zazza girl

Trådstartare
min sambo och jag ha köpt en gård ...
så nu ska vi bygga hundgårdar...
men hur stora ska dom vara och vad e bäst som underlag till dom???
det e en stor hund och en valp.... men han kommer bli stor med....:confused: :confused:

Sv: hundgårdar..???!!!!

Om du soker lite pa internet ska du se att du hittar fina hundgardar som du kan bygga enkelt hemma.
Lycka till!!

zazza girl skrev:
min sambo och jag ha köpt en gård ...
så nu ska vi bygga hundgårdar...
men hur stora ska dom vara och vad e bäst som underlag till dom???
det e en stor hund och en valp.... men han kommer bli stor med....:confused: :confused:

alla mått står på djurkskyddsmyndigheten.

www.nordpost.se säljer hundgårdstängsel.
lika bra att skaffa rejäla staket.
underlag... gräs duger väl?
och så skall de ha ett krypin.

Vi har plattor i våran hundgård. Såna där cementkvadrater som är runt 40x40cm. De är lätta att hålla rena, vilket är en fördel för att minimera parasiter. Dessutom kan inte hunden underminera stället med en massa underjordiska tunnlar ;) Inne i själva hundhuset är det smidigt att ha en gummimatta, sån där som man har i våtutrymmen. Tänk på att isolera huset/kojan så att det blir dragfritt.

Jo ett litet tips till:
Hundar gillar att ligga högt där de kan ha lite utsikt. Så ett litet "klättertorn" brukar vara populärt :)

När jag jobbade på Hundskola så var alla rastgårdar cementerade. Detta var ju självfallet för att det skulle vara lätt att hålla rent. Plocka bajset och sedan spola av med vattenslang. Tyvärr så gillade ju inte alla hundar att skita/kissa på betong. Många privatpersoner jag sett som har hundgårdar väljer tydligen singelgrus ?!. Varför vet jag inte, singel är ganska vasst ( i mitt tycke, kanske inte hunden tycker det), men antar det är lättare att hålla rent. Gräs tror jag att jag såg när jag var liten i någon hundgård, men där grävde dom som hejjsan..så det kanske inte är så bra.

Så majoriteten av de jag sett har haft singel.

Liknande trådar

Övr. Hund Har fixat en relativt stor hundgård till hundarna att vara i när vi går omlott i våra arbeten. Har inte preparerat underlaget, vilket...
Svar
10
· Visningar
831
Senast: Milene
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 165
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
983
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 366
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar