Hundgård (ARG!) Hjälp!

Madick

Trådstartare
Beställde för en vecka sen en hundgård jag spanat länge på. Kikar på orderstatus och det står fortfarande Pending på den så jag ringer och efter typ 20 min kommer jag fram. "Nej, den är på väg från Kina, här i slutet av april". Men nej, det står att den finns i lager, står ingenstans om några 10 veckors leveranstid... Så jahapp, avbokad hundgård och vad ska jag ha nu. En dryg vecka kvar innan den måste stå på plats.

Behöver en som är stadig utan att behöva grävas ner eller stolpas (vilket den jag beställt var) och såklart, snabb leverans, jag måste kunna sätta upp den senast 1 april. Ska inte vara permanent utan kunna plockas ner och ställas undan en stor del av året. Vad är det jag söker?

Beställde för en vecka sen en hundgård jag spanat länge på. Kikar på orderstatus och det står fortfarande Pending på den så jag ringer och efter typ 20 min kommer jag fram. "Nej, den är på väg från Kina, här i slutet av april". Men nej, det står att den finns i lager, står ingenstans om några 10 veckors leveranstid... Så jahapp, avbokad hundgård och vad ska jag ha nu. En dryg vecka kvar innan den måste stå på plats.

Behöver en som är stadig utan att behöva grävas ner eller stolpas (vilket den jag beställt var) och såklart, snabb leverans, jag måste kunna sätta upp den senast 1 april. Ska inte vara permanent utan kunna plockas ner och ställas undan en stor del av året. Vad är det jag söker?

Har du kollat på hundgårdssektioner på Blocket? Eller från typ Lantbutiken :)

Har du kollat på hundgårdssektioner på Blocket? Eller från typ Lantbutiken :)
Japp. De flesta verkar dock vara lite instabila för att kunna ha fristående utan en massa förankring. Har väggar att fästa i dock så det kanske inte är så farligt, hunden rör inte stängslet ändå.

Japp. De flesta verkar dock vara lite instabila för att kunna ha fristående utan en massa förankring. Har väggar att fästa i dock så det kanske inte är så farligt, hunden rör inte stängslet ändå.

Har du inte en hund som gräver eller hoppar mycket mot stängslet borde det räcka att förankra i väggarna plus att slå i hörnstolpar för att fästa hörnsektionerna :) Lantbutiken verkar ha rimliga priser, 2-5 dagars leverans.

Jag har köpt mina från en butik som annonserar på blocket,kommer inte ihåg vad dom heter men dom finns söder om Jönköping,är billigast och snabba med lev.
Sektionerna är jätte lätta att sätta ihop och står stadigt.

Mina är på rulle pga topografin. 2 x 25 meter o två dörrsektioner på 120cm
Hittade via lantbruksnet hos Bondmorans. Mycket prisvärda.

Mina är på rulle pga topografin. 2 x 25 meter o två dörrsektioner på 120cm
Hittade via lantbruksnet hos Bondmorans. Mycket prisvärda.
På rulle? Inte fasta sektioner alltså. Det blir nog svårt att få till här när det ska vara lätt att plocka ner och förvara under största delen av året.

Jag har beställt från Lundhs nu, den ska komma innan nästa helg, verkligen i sista sekunden. Nästa måndag måste den stå uppe och jag vill ha hunnit ha honom där några gånger innan vi måste lämna honom ensam.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har smått börjat spana efter en ny hund och börjat kika på lite raser, men jag hittar ingen som känns som riktigt min sort. Jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 630
Senast: Nattfjäril
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I lite drygt en vecka nu har jag inte gjort någonting. Fast nej, det är inte sant, det har jag visst det. Jag har varit mycket i...
Svar
0
· Visningar
866
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 223
Senast: EmmaW
·
Äldre Är det någon mer här som har en eller känner någon som har? Om det är så är det bara jag som råkat illa ut eller är det strul med...
Svar
12
· Visningar
1 287
Senast: Energi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10