Hundfoder från Kanada!

Skogstroll

Trådstartare
Blev rekommenderad ett hundfoder från Kanada till min vovve som jag funderar på att testa.Han äter nu Specific Weight reduction för att gå ner i vikt.Han gick ner fint första månaden men nu verkar han ha stannat av.Blev därför rekommenderad detta foder på vårat hundsim.Jag tror att det heter Nutrican/m eller liknande.Någon som provat det? Det finns tydligen inte på så många ställen.

Sv: Hundfoder från Kanada!

jag vet inte men jag ger jameswellbelowed senior light till min sch/bc(10 år) och han har artros i ett bakknä så det går inte att motionera, han har gått ner från 45 till 39,5 på drygt ett halvår bara på maten.

Han har gått ner ca 5 kg på 1 1/2 månad med Specific,men nu har han stannat.Det fodret jag blev rekommenderad verkar riktigt bra och är billigare än Specifics foder.

Om du inte vill prova det kanadensiska (ingen erf tyvärr) men ett annat bantarfoder, så hills r/d var rena magin på min, som banne mig inget annat funkade på. Så det rek, men läs inte innehållsförteckningen, det är dyra pengar för 'skräp' om man läser den :devil: Men det var det enda som fungerade, men det fungerade långt över förväntan.

Jag har funderat på hills också.Vad kostar den säcken? Det är hon som driver hundsimmet som tar hem det Kanadensiska fodret,och en säck kostar hos henne ca 430 kr för 15 kg.Ute i affären kostar det visst ca 600 kr.Hon tar även emot hundar på bantning och då ger hon detta fodret med mycket bra resultat.Dessutom innehåller det glucosamin,min hund har ju artros.Därav hundsimmet.

Minns faktiskt inte, men billigt är det ju inte - alls. Har för mig typ 800 kr för 12 kg

svärmors (om man är riktigt ärlig) feta bichoner gick inte ned speciellt mycket på lightfoder. dock vid byte till seniorfoder blev de riktigt eleganta. tror de åt rc, men det spelar väl ingen roll. seniorfoder är, såvitt jag vet, fetare än iaf light-fodret, och ska man nu följa de nya rönen om att det är kolhydrater man går upp i vikt på, så känns det ju tilltalande med ett fetare foder med låg halt kolhydrater.
lycka till!

Jag vet inte om jag läst denna korta tråd för slarvigt, men vad heter detta kanadensiska foder?

Är de Acana möjligtvis?

Typiskt mej och lusläsa men missa allt!
Haha.. i översta inlägget står ju fodermärke. :o

Nutram hette det! Har nu köpt en säck för att testa.han älskar fodret,men oj vad lite han ska ha..:crazy: 185 gram om dagen till en Rottweiler:eek: Kan det verkligen vara bra??

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
788
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 583
Senast: ii-ssa
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger... 2
Svar
21
· Visningar
2 045
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 665

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka