Hundens säkerhet i bil

O

Orvar

En sånhär har min lille hund på sig när han åker bilen med sin matte :love:. Han åkte länge utan någonting. Lärde honom i början att stanna på golvet, men han blev åksjuk stakarn. Sen försökte jag få tag i en bur, men bilen som jag har är inte riktigt gjort för hundbur. Men jag ville så gärna kunna ha med mig hunden när som helst och hur som helst. Och han skulle åka säkert. Jag slet mig i håret och sen hittade jag den perfekta lösningen - Kanon!

Jag hittade en bilsele till min hund.

bilsele.gif

Den sitter som en vanlig sele på hunden. Två band runt hunden och ett in mellan frambenen. Och sen går det ett litet bälte från öglan i selen som sitter på ryggen och ner och fäster i det vanliga bilvälteslåset.

Ungefär såhår, har dock bara ett band ner i låset så min hund sitter friare än sähär! Jag använder mig inte alls av själva bältet i sig, bara bälteslåset!

Bilsele_small_och_medium_1196.jpg

Hunden sitter därmed säkert. Han kommer ingenstans om det skulle hända något (peppar, peppar).. skulle aldrig fölåta mig själv om något skulle hända honom på grund av att jag har varit slarvig och bara tänk på mig själv.. Är det inte smart sätt egentligen att lösa det om man inte kan ha bur? Säkert och billigt. Kostade inte mer än 185 kr, en billig livförsäkring..eller hur?

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
702
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Det pratas om att man måste ha hunden i bur i bilen nuförtiden (annars blir det 1500kr i böter), men jag hittar ingen information som...
2
Svar
23
· Visningar
15 767
Senast: vallhund
·
Hundhälsa hej jag måste bara få skriva av mig lite. Igår var jag med om något jag aldrig vill uppleva igen. Jag var på väg till Uppsala med bilen...
Svar
9
· Visningar
6 674
Senast: vallhund
·
S
Övr. Hund Jag har sen tidigare 2 leonberger som så klart sitter i skuffen när vi åker bil. Nu till saken har köpt en lite shih tzu som för...
Svar
3
· Visningar
735
Senast: Sannis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 31