Hundens hemliga liv

Sv: Hundens hemliga liv

Jag tittade på det på tv'n förut. Som du säger, inte så mycket nytt men ändå väldigt trevligt att titta på tyckte jag också!:)

Var hemma med magsjuk son idag och vi (och vovven) låg i soffan och såg dokumentären :)

Den var just "Trevlig" och mysig för vuxna som yngre. För en rookie på hund var den nog ännu mer givande. Jag tyckte närbilderna av hundarna var väldigt fint filmade :)

Tyckte den var hel mysig!
Hade ett stort leende genom hela dokumentären:D

Och dessutom blev jag väldigt valpsjuk när jag såg den lille labben som kantade omkring:love:

Såg den inatt då jag inte kunde sova, sen fastnade jag i att se om hunden var vänster eller högertassad, svårt att se med överlycklig hund som hoppar jämfota mot en :D

Håller med om att det var en mysig dokumentär.
Fick en liten tår i ögat när mannen pratade om sin ledarhund.

Hängde inte riktigt med när de pratade om virvlarna var snurrade med- eller motsols och vad som var karaktäristiskt. Någon som kommer ihåg?

Det där med virvlarna tror jag inte på. Bla så skulle väl en hund med högervirvlar vara en lugnare och stabilare hund och passa bättre som tex ledarhund. Vänstervirvlar var mer en energisk vovve som ville jobba mycket. Så man skulle tydligen titta på sånt beroende på vad man skulle ha hunden till.
Näääää.........

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 778
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 022
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 906
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 545
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024