Hunden vill inte äta - igen!

Shannado

Trådstartare
Skrev för några veckor sedan om vår lille DSG på 8 mån som börjat matvägra på KLASS. http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1222264 Testade till slut att gå över till VoH och han åt som en häst... till en början... Vi testade först med Exklusiv men eftersom han vart lite hård i magen av den provade vi även andra VoH som han glatt åt upp. Nu har han dock sen några dagar tillbaka börjat rata även VoH, oavsett sort. Igår åt han ingenting (får två mål per dag) och inte idag heller. Nu testade vi att spetsa maten med lite hundgodis och då åt han typ en tugga. Idag kräktes han även ett par ggr, troligen för att han är tom i magen, har hänt förr när han inte ätit. Han äter hundgodis som vanligt, är pigg och glad, bra i magen och har just varit ute på en långtur i skogen med full ork och massor av bus. Vad är fel? Gör vi nåt fel? Ska vi bara vänta ut honom (till skillnad från KLASSen verkade han ju älska VoH från början) eller ska vi testa nåt annat färskfoder, och i så fall vilket?

Sv: Hunden vill inte äta - igen!

Jag skulle ha lite is i magen om jag vore du. Om du byter så fort han inte vill äta finns risken att du får en foderkräsen hund.

Min lilla tik är precis likadant. Allt nytt välkomnas med öppna armar för att sen verka bli "tråkigt" efter en tid. Nu håller jag dock stenhårt på VoH.

Så länge han är i gott hull så kanske du borde strunta i hundgodiset så att han inte blir mätt på det istället?

Sv: Hunden vill inte äta - igen!

Kanske prova Bravo färskfoder om du har det i din närhet. Det finns i en hel del olika "smaker" och det går att variera rätt mycket. Nöt, nöt med vom, lamm, vilt, mager kyckling, fetare kyckling mm :)

Mina gillar detta bättre än något annat eftersom jag varierar.

Som Batoman skrev. Ha litet is i magen.
Han kanske är en sådan som inte äter så mycket. Så länge han är i gott hull och på gott humör skulle jag inte oroa mig. Min ena är sådan, så jag ger honom ett energirikare foder. Ibland äter han 2 ggr/dag och ibland ingenting. Men det är sådan han är.

Skrev för några veckor sedan om vår lille DSG på 8 mån som börjat matvägra på KLASS. http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1222264 Testade till slut att gå över till VoH och han åt som en häst... till en början... Vi testade först med Exklusiv men eftersom han vart lite hård i magen av den provade vi även andra VoH som han glatt åt upp. Nu har han dock sen några dagar tillbaka börjat rata även VoH, oavsett sort. Igår åt han ingenting (får två mål per dag) och inte idag heller. Nu testade vi att spetsa maten med lite hundgodis och då åt han typ en tugga. Idag kräktes han även ett par ggr, troligen för att han är tom i magen, har hänt förr när han inte ätit. Han äter hundgodis som vanligt, är pigg och glad, bra i magen och har just varit ute på en långtur i skogen med full ork och massor av bus. Vad är fel? Gör vi nåt fel? Ska vi bara vänta ut honom (till skillnad från KLASSen verkade han ju älska VoH från början) eller ska vi testa nåt annat färskfoder, och i så fall vilket?

Jag har också en dsg ( 9 år) som är kräsen ( är nog ganska vanligt ) Han har varit sådär med torrfoder förut , jag ger Sund Hundmat och han äter det med god aptit o har gjort i ett år ungefär...visst har j´han dagar som han inte vill ha men det kanske är 1-2 ggr varannan månad numera och då är det väl bara att han inte vill ha mat då

Han får bara halva dosen sen har han torrfoder på kvällen om han blir hungrig
Åtm det fodret han äter går han upp i vikt av lätt därför får han inte fullt av det .

Sen har jag "hört" att just Dsg's kan bli såna här och nästan svälta sig ..så låt det inte gå för många dagar bara för "att" ---

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
663
Senast: YlvaG
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 834
Senast: emma-vsm
·
Hundhälsa Kort sammanfattat så blev vovven dålig i somras. Hon började klia sig som en galning och ena ögat började svullna upp. Vi åkte till...
Svar
18
· Visningar
3 644
Hundhälsa Hej kloka buke!! Jag har en kille på 8 månader som ätit VoH färskfoder sedan 1,5 månad tillbaka. Dock får jag nog inse (erkänna :o )...
Svar
6
· Visningar
1 069
Senast: Picky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka