Hundbur till liten bil?

R8n

Trådstartare
Jag har en colliekorsning som jag behöver en bur åt. Hon blir åksjuk och spyr ner mitt bagage som är klätt i tyg vilket kommer leda till en otrevlig bil i längden. Hon Kan inte heller vara still utan far lika mycket i baksätet.

Någon som vet om det finns någon bilbur anpassad till en wv polo?

Känns lite dumt att ha en liten bil men stor hund.

Tack på förhand!

Sv: Hundbur till liten bil?

Jag antar att du menar med utplockade/nedfällda baksäten? För då finns det massor med burar! Hos de flesta burtillverkare kan du dessutom måttbeställa.

Tänkte mig behålla sätena då vi ofta åker 3 i bilen. Funderar om det kanske finns gummimatta son man Kan lägga i och skaffa grindar och lastgaller istället. Eller en bur som tar hela bagaget, även på bredden då.

Fast bagaget på en VW Polo är ju i princip obefintligt! Jag hade försökt fälla åtminstone halva baksätet för att skapa plats för hunden..

Det finns ju bälten, då kan hon sitta i ett av baksätena. Där lägger du även in en sånt skydd just för hund. Det har plats på baksidan. Sen kan du prova ingefära mot åksjukan.

Funderar lite på en Atlas bur, en sådan i hårdplast med galler framtill. Den är ju mer anpassade till en bilmodell som jag har...

Överlever hon med grindar och lastgaller då?

En hund som är ordentligt åksjuk skulle jag inte sätta i en liten bur - hundkraken kommer få ligga i sina spyor !

Bättre då försöka lägga bättre skydd i lilla kombiutrymmet (typ gummimatta) så hunden åtminstone kan flytta sig från spyorna och fundera ut hur du ska hjälpa den mot åksjukan.

Äger själv en mycket åksjuk vuxen hund (7 år) som endast kan åka liggandes på golvet under instrumentpanelen - där det svajar minst. I kombiutrymmet kräks hon så for vi kommer till en väg som svänger ordentligt (typ rondell eller annat). Hon ligger allteså och sover, men så fort vi kommer till en sväng så sätter hon sig upp och kräks hejdlöst. Riktig åksjuka altså, men trots det gillar hon åka bil då hon vet det händer nåt kul då. Fast vet jag att jag ska åka längre eller där det är mer svängig väg, så får hon åksjukepiller, för även fram kan det bli för mycket.

Jag har haft bur till henne tidigare, men det blir för otrevligt i längden med en hund full av spyor.

Min erfarenhet säger att liten bur gör hunden mindre åksjuk. För dom kan ta stöd överallt och inte svaja omkring.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
702
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 855
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Vi hade en Artfex till gamla hunden som vi sålde när hon dog (då tänkte vi nog minst 5 år till nästa hund men nu efter 2 får vi hem en...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 120
Senast: ako
·
Övr. Hund Jag blir galen. Vet inte vad jag ska ta mig till. Känns som jag har testat allt. Min dalmatiner gnäller/piper/ylar/skriker i bilen. Den...
2
Svar
29
· Visningar
12 482
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut