lady_vip

Trådstartare
Min gamling kom i en liten konflikt idag med en väns hund.
Tyvärr blev de båda bitna/rispade, ingen större fara, men bettet på min hund tog på ett ganska trist ställe, precis vid hörselgångens öppning.

Det är ett helt vanligt märke efter en "huggtand", inga fickor eller liknande. Men hon har ganska trist öronhygien (allergihund, rengörs regelbundet) och jag funderar nu på om det ska komma mycket skit i såret.

Hade ni kört tvål och vatten eller hela veterinärfaderullan? Jag vet ju att hundbett inte direkt är det renaste, men jag har sluppit ha särskilt mycket erfarenhet av det.

Klorhexidinlösning hade jag kört, för att få lite av den bakteriedödande effekten. Och så förhindra att hunden kliar/river på såret.
Och avvaktat veterinär, men inte tvekat om det verkar bli minsta sämre.

Klorhexidinlösning hade jag kört, för att få lite av den bakteriedödande effekten. Och så förhindra att hunden kliar/river på såret.
Och avvaktat veterinär, men inte tvekat om det verkar bli minsta sämre.
Jag har pratat med min vän som är veterinär, så det blir en runda dit och med största sannolikhet vetrimoxin.

Nu var detta lite specialfall, Loka har nämligen hål på sina trumhinnor, så vi får inte tvätta med något starkt i närheten av öronen.
Men hon äter antibiotika nu, det ser bättre ut än igår.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Födda -21
  • Inkar
Tillbaka