A

annizz_01

va ute o gick med mina 2 hundar här en kväll, som alla kvällar. men det va jätte kallt så vi tog en kortare sväng runt ett område. där gick vi i godan ro när en k..rring rusade ut o skrek att vi hund ägare står o glor i himlen när hundarna våra skiter o sen låtsas som det regnar. blev både snopen o förbannad. jag tar alltid upp efter mina hundar vare sej jag går i skogen eller på trotoaren.man känner sej lite oskyldigt anklagad.:mad:

Sv: hundbajs

Jag blev utskälld när jag tog upp efter min istället.:o :o Gubben tyckte väl inte att jag skulle vara redig när alla andra lät det ligga kvar. Denna gubben visste jag att han retade sig på hundägare och hundar.

Undrar hur mycket skit man blivit anklagad som hundägare.
Som den gången greyhounden varit jättedålig i magen och antagligen skitit 10 ggr på hela promenaden som man stått och skrapat upp i påsar. I slutet satte han sig ner, men det kom ingenting. Så det gick inte att plocka. Så började en gubbe skrika att jag fan fick ta upp efter hunden, jag försökte förklara att det inte fanns någonting att ta upp men det ville han inte lyssna på. Erbjöd honom att komma och titta själv men det ville han inte heller. Han bara skrek. Så till slut fick jag ta en påse och lådsasplocka bajs för att han skulle bli nöjd. :D

Visst är det konstigt att vi som tar upp efter våra hundar alltid skall få massa gnäll.:mad:
Jag brukar bära med påsen i handen så länge som möjligt för att folk skall se att jag tar upp efter min hund.
Det är inte retligt att ta upp efter sin hund, det är retligare att inte göra det.
Det finns så många äldre människor (inte alla) som inte tar upp efter sina hundar men då är det minsann ingen som säger något. :mad:

Eller som när min tik gick emot ett hus: LÅT INTE HUNDJÄVLEN PISSA! Ja *eh* det är en tik och hon lyfter inte på benet sa jag. Ja men vet aldrig svarade gubben :rofl:

Jag plockar upp vid bostadsområdet eller om det är på annan olämplig plats där många går eller barn leker.

Annars skiter jag i det. Det finns en enda papperskorg i våran kommun och den finns på en gångväg där hundar är "portade". Så jag skiter i det helt enkelt. Som en protest mot att alla papperskorgar plockades bort. Och ja, jag har skrivit till kommunen och klagat. Har även ringt. De hjälper inte ett skit.

Men jag har nog bara fått utskällning 2-3 ggr under alla mina hundår. Senast var när hunden hade rännskita och vi sprang ut varannan timme. Det kom ca 2 droppar vattning diarre varje gång. Svårt att plocka upp om man inte tar med sig en påse,sax och förstoringsglas. Med förstoringsglaset leta upp grässtråt som droppen landade på , klippa av det och lägga i påsen. :smirk: Men självklart skulle jag plocka upp högen som hunden sket, enligt gubben. :mad:

Jag som haft hund med magproblem känner väl till det där... Jag har inte fått ngn utskällning, men visst hade det känst jobbigt när hunden står och sprutar vatten i buskarna utanför huset. Inte så mycket att göra åt. Men jag har tänkt att undra vad folk tror om mig, att det är enda stället jag rastar dem på kanske?

Vet ni vad`?

En på gatan bakom oss har satt upp en skylt där det står "Hundägare till denna skit, vg(var god) plocka upp." Och den har suttit där i nästan en månad och ingen har tagit upp skiten, men nu har 3 andra OCKSÅ sättit upp skyltar!! Det är klart att man ska ta upp efter sig men shiiiit vad LÖJLIGT!

Vi bara asgarvar..

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 268
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Är hundvakt sedan 2 veckor. Det har gått hyfsat men jag äf rätt säker på att han inte trivs hos oss. Kortfattat: första kvällen kissade...
Svar
2
· Visningar
866
Senast: kisse
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 586
Senast: Shark
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama