Denver

Trådstartare
Som slickar. Hur uppfattar ni det?? brist i uppfostran?? Tillgivenhet?? Undergivenhet??

Skulle vara väldigt intressant o få veta va ni tycker om de??

mvh Jessica
 
Sv: Hundar...

det är ett fjäskbeteende (när de slickar på oss).

Så min hund fjäskar alltså när han alltid ska slicka på mej (och alla andra åxå för den delen) När han slickar brukar han bita över armen åxå. Va är de? Biter inte men slemar av sej eller va man ska kalla de. :angel:
 
Sv: Hundar...

Har också undrat detta. Min hund slickar tills man får knuffa bort honom, vilket känns lite taskigt.
 
Sv: Hundar...

Varför är de så äckligt?? visst att dom kanske äter mycke konstigt.. men dom har ju bra bakterier.. Skillnad de o kyssa en av samma ras.. :o
 
Sv: Hundar...

ja undrar också

mammas och pappas hund ska slickas massor.
På ALLA.
Och när folk kommer ska hon helst ha hela handen i munnen.
Hon biter aldrig och skulle aldrig göra de.
Men folk blir ju rädd och mina föräldra har försökt få bort detta i 7 år nu men de går inte.
Så kommer de nya människor så måste dom be henne att stanna och sedan berättar hur hon gör och om hon får hälsa.
sen möjligtvis släppa fram henne.

och hon blir ännu värre då hon löper.
då ska hon bara slickas.
och hon försöker göra de en smyg.
smyger närmare och närmare och så innan man vet ordet av de är man ner dregglad.

och får hon slicka på en då är hon världens gladaste hund. :confused:
 
Sv: Hundar...

Exakt samma beteende hos min hund! Vad är er för ras?
 
Sv: Hundar...

Leia slickar en gärna i ansiktet när vi kommer från pappa och då ser
man hur hela kroppen svänger av svansviftningar. Men hon slickar
endast då och om vi ber om en puss :smirk:
Tycker endast det är äckligt när hon ätit vom men då skjuter vi bort henne.
 
Sv: Hundar...

hundar är faktiskt ganska rena i munnen, luktar de illa är något fel och då ska hunden till veterinär. jag tycker inte heller att det är så mysigt med slickar på munnen, men händerna kan man ju snabbt tvätta av efteråt om man vill det. en del hundar (ofta retrievers) är så angelägna om att komma åt ansiktet att de hoppar och klöser och det bör man naturligtvis inte tillåta, men att alltid avvisa en hund som försöker ställa sig in tycker jag är lite smågrymt.

det där med att "bita" är det många hundar som gör, och oftast gör de det på folk de tycker mycket om. min grannes tax t ex "biter" bara på familjen, och mig (han gillar mig).
 
Sv: Hundar...

Beror nog också på hur dom gör det. Min dvärgpinscher gillar att krypa in under täcket och slicka en mellan tårna. Jag tror nog bara att hon gör det för att det är gott. :o :crazy: :D
 
Sv: Hundar...

Min golden slickar jämt och ständigt överallt och hela tiden på alla hon möter... (Åka tunnelbana varma sommardagar är kanonkul = shorts/kjol och sandaler på folk :D )

Jag tolkar det som ett:
"hej här är jag och jag väldigt glad och jag gillar dig ska vi inte kela lite eller kanske busa en stund kan inte du klappa mig lite snälla å vad du smakar gott och här var det visst lite saltigt mumsigt gu så bra jag trivs i ditt sällskap...!"

Ungefär...

Med mig har hon iaf uppfattat att jag inte uppskattar att bli slickad i ansiktet och det har hon helt slutat försöka med. Däremot så låter jag henne ibland slaffsa ner en hand när hon varit duktig och det är väldigt uppskattat -från hundens sida. Jag har en extremt lättmotiverad jycke. :smirk:
 
Sv: Hundar...

Jag tycker inte heller det är äckligt. Men kan vara lite opraktiskt om man inte är i närheten av ett tvättställ där man kan tvätta sig.

Våra bekanta som kommer på besök och inte är speciellt hundintresserade kan däremot tycka det är äckligt vilket man kan förstå.:smirk:

Det roliga med min hund är att han inte slutar fast än man håller bort hans huvud. Han slickar i luften tills han kan tvinga sig tillbaka igen. Han är ganska stor och om man sitter på golvet är man så gott som körd.:D
 
Sv: Hundar...

Man undrar ju. :angel: :D
Nej hon är äcklig, hon är helt besatt av att slicka fötter. I helgen när svärmor var på besök kröp hon in under täcket och slickade svärmors fötter också. :rofl:
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 242
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 384
Senast: Troll
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 063
Senast: Pilot
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp