Hundar som har långtråkigt

Vimsan

Trådstartare
Jag är hemma med en hemsk förkylning och mina hundar tycker att jag är världens tråkigaste :crazy:
Dom anser att morgon promenaden var för kort och aktiviteten inomhus är lika med noll. Varje gång jag rör mig flyger dom upp med ett uttryck i ansiktet som "ska vi hitta på nått nu? ÄNTLIGEN!!
när det inte händer nått suckar dom och går och lägger sig..

Detta är nååågot irriterande :angel: så jag satte dom i köket, tog korven (en fd "plats-pip-korv-med-bröd" som inte piper längre) och gömde den på övervåningen. Sen fick dom leta :devil: Detta har nu upprepats många gånger, ja vi har nästan hållt på en timma :o
Inga mattor ligger där de ska (mina hundar går verligen inför detta ;) ) dom har rotat i tvätthögen, dom har hoppat i säng och soffor, dom har nästan klättrat på fönsterbrädorna.... men nu sover de :devil: Nu är dom nöjda :bump:
Nu är jag trött :p

Vad gör ni när era hundar har tråkigt?
 
Sv: Hundar som har långtråkigt

ber någon komma och rasta dem ;)

att cykla är ett bra sätt för hunden att bli av med en del överskottsenergi och man ska vara bra sjuk för att det ska bli jobbigt.

att kasta ut maten på gräsmattan så de får nosa upp en mat är ett annat slappt sätt att rasta hund på. eller enkla uppletandeövningar utomhus. eller så säger man "ta honom" till sin ena hund och får på så sätt två rastade hundar på nolltid :)
 
Sv: Hundar som har långtråkigt

Gömmer grejer i lägenheten och låter henne leta. Antingen skinka, ost eller nåt annat smaskigt, eller en leksak.
Sen brukar vi träna lite positioner i vardagsrummet och köket. Eller lära in enkla tips.
Sen brukar jag köra latmansgrejen. Lastar hundarna i bilen, kör till nåt öppet fält eller skogen, släpper hundarna lösa och låter dom rasa av sig medan jag sitter i bilen och håller uppsikt och dricker nåt varmt och gott. :angel:
 
Sv: Hundar som har långtråkigt

Hos mig är det tvärt om för tillfället. Jag skulle gärna gå ut men får inte med mig hunden :rofl: Så hon ska faktiskt få slippa idag. Hon är inget stort fan av kyla ( nu ca -5) undra hur det ska bli senare i vinter :confused: Trist att behöva dra henne runt...
 
Sv: Hundar som har långtråkigt

hi hi, ni får flytta söderut. Här är det inte riktigt så kallt.... än ;)
 
Sv: Hundar som har långtråkigt

nja, är inte Ume nog långt söderut :angel: är ju 22 mil hem till mamma/pappa...
Jag hoppas på att hon vänjer sig snart. Funkar hyffsat om jag klär på henne. Då kan hon gå med på en 30 min prom, vill jag gå längre får jag koppla och dra. (tur hon är liten :rofl: )
 
Sv: Hundar som har långtråkigt

Så passa på nu alla Umeåbor. Tindrande går mer än gärna ut med Din hund, då hennes vägrar. :bump: :bump: :bump:

Rastar Du hundar åt sjuka stockholmare också? :angel: :angel:
 
Sv: Hundar som har långtråkigt

Eller åt sjuka Pitebor? :angel:
Mina hundar är väldigt sugna på en långpromenad. Men matte med feber, snuva, huvudvärk och sprängande öron är inte så sugen på att resa sig alls. :angel:
 
Sv: Hundar som har långtråkigt

Om du skickar upp dom så. Så dyrt att ta sig ner :D
Aningsfull: du får väl skicka ner din/a.
:rofl: :rofl:
 
Sv: Hundar som har långtråkigt

Det hade varit en bra idé. Fast det är ju ganska mysigt med lite sällskap här i lägenheten också. :angel: :D
 
Sv: Hundar som har långtråkigt

Jag kan skicka upp en magvärmare till dej som substitut (sa det i en annan tråd också men men :angel: )
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp