HUNDAR och SNÖÖÖÖ!

caballus

Trådstartare
Vad tycker era hundar om snön?
Blir de sådär barnsligt glada och skuttar omkring som små fån och kastar sig i snödrivorna?

För någon timme sedan kommer min vovve och börjar rycka mig i byxbenet. Anledningen var tydlig: Den ville ut. Och den var löjligt insistent och glad över detta faktum!

Nåväl, ut kommer vi... och vad ser jag då? Att det snöar för fullt! (hrmmm.... hade suttit med huvudet i datorn och lyckats undgå att se detta naturfenomen utveckla sig :crazy: )

Byrackan har alltså släpat ut mig ur huset för att den ville leka i snön! :rofl: :bump: :rofl:

Nån som råkat ut för liknande öde vid första nysnön? :D

Sv: HUNDAR och SNÖÖÖÖ!

Det har inte snöat här så jag vet inte än.. I vintras var Selma så liten och frusen så då kunde vi inte vara ute och leka i snön. Får väl se hur hon reagerar, gissar att hon kommer få fnatt :D

Milo har aldrig fått se snö på "riktigt" (det snöade bara två dagar efter vi fick honom)

Han var något konfunderad och visste inte riktigt hur han skulle bete sig.. Han hade dessutom täcke på sig så han vägrade vara glad (det är ju så förnedrande o ha täcke på sig när folk kan se en)

Få se om snön ligger kvar imorn så får vi ta en snabb lekrunda utan täcke :)

Min vovve jagade snöbollar innan....men nu e snön borta igen

Mulle blir helt galen när han kommer ut i snön ( kan jämföras med en kalv på grönbete) slänger sej i snödrivorna, rullar sej och vägrar gå in när matte håller på att frysa ihjäl :( och han håller på likadant fram tills sista snödrivan har försvunnit nån gång i mars/april. :crazy:

Tuffsan har aldrig sett snö så det ska bli skojj att se hennes reaktion när snön väl är här. Lär inte dröjja allt för länge till antar jag.

Våran hund blir helt tokig!
Springer runt runt, busar, skäller, rullar sig... hittar hon en mjuk snödriva, kör hon ner huvudet i den och kastar upp det igen så att snön yr. Hon jagar snöbollar och medlemmar ur familjen... helt galen... :D

hahaha min hund har aldri sett snö förut. han vände i dörren o vägrade gå ut. så har han vart rastlös hela kvällen. men tillslut lyckades jag släpa ut honom.

Det var första gången Ronja såg snö igår och hon blev helt tokig...
Åt snö och sprätte som den vildaste... Sen gjorde min pojkvän en snögubbe men den fick ju inte stå länge... Efter hon hade vält omkull den skulle hon äta på den och gräva i den... Idag fick den en grävd tunnel igenom sig :angel:
Hon verkar tycka om snö ;)

Hmmm....känner igen mig!

I vanliga fall är det jag som är roligast, påhittigast och absolut bäst vara med. Men icke idag. Idag är det snön.

Min älskade omplaceringsjycke som jag haft sedan i somras har idag för första gången stött på snö tillsammans med mig och nu vet jag vad han är korsning av, känguru, vampyr och snömonster!!!!! Jag trodde att min gamla hund var en riktig snöhund men detta är Bigfoots lillebror som bor med mig och katten:

Min Elektra älskar vintern och snön. Hon älskar att busa i snön och ligger gärna länge i snön och spanar vilket blir till isfläckar som husse och matte får se upp för *S*

Jodå, trots att hon är över 8 år så är hon fortfarande tokig i snö.
Hon stod och studsade i trappen och tittade ut innan jag han öppna dörren. Sen var det studs och hopp hela vägen - medan jag med mössan nerdragen över öronen och ihopkrupen kämpade mot vinden.....(inte för att jag klagar, älskar snön :D ).
Alltid lika kul att se alla dessa glada snöälskande hundar!

det kan du ge dig på! detta är den andra vintern för min mops. han älskar snön och kör ner hela ansiktet och leker mullvad :)

den större hunden tycker inte dte är lika kul med snö längre, men snöbollar äter hon gärna!

Min lilla vovva hade stora problem första dagen det snöade och visste inte riktigt hur hon skulle bete sig men vi kastade lite snöbollar och då glömde hon bort att det var obehagligt. Men hon är väldigt frusen (trots täcken)och idag har det varit 15 minusgrader :eek: och då har hon helt enkelt stenvägrat att gå ut överhuvudtaget. Vi åkte ut till mina föräldrar och tvingade henne att vara ute och leka en stund men nu ligger hon och gosar in sig i duntäckena i sängen och tittar förebrående på mig. Det blir nog ingen lätt match att få ut henne på kvällsrundan :smirk: .
Snön är dessutom nästan helt borta nu vilket inte gör det roligare att gå ut.

caballus skrev:
Vad tycker era hundar om snön?
Blir de sådär barnsligt glada och skuttar omkring som små fån och kastar sig i snödrivorna?

För någon timme sedan kommer min vovve och börjar rycka mig i byxbenet. Anledningen var tydlig: Den ville ut. Och den var löjligt insistent och glad över detta faktum!

Nåväl, ut kommer vi... och vad ser jag då? Att det snöar för fullt! (hrmmm.... hade suttit med huvudet i datorn och lyckats undgå att se detta naturfenomen utveckla sig :crazy: )

Byrackan har alltså släpat ut mig ur huset för att den ville leka i snön! :rofl: :bump: :rofl:

Nån som råkat ut för liknande öde vid första nysnön? :D

Samma här, fast det var min fru som föll offer för det. Hundarna ville ut ovanligt tidigt och anledningen var att det snöat. :rofl:

Sedan blir min Beagle hur timid och lydig som helst. hon vill vara till lags då det kommer snö för då vet hon att det vankas harjakt i nysnön inbillar jag mig.

Fint foto av en fin häst förresten Cabbalus! :)

Mvh
Björn

P.S Snöade det inte i Uppsala? :eek: Här i Norrtäljetrakten snöade det ordentligt!

Senast ändrad av en moderator:

roslagen skrev:
Min älskade omplaceringsjycke som jag haft sedan i somras har idag för första gången stött på snö tillsammans med mig och nu vet jag vad han är korsning av, känguru, vampyr och snömonster!!!!! Jag trodde att min gamla hund var en riktig snöhund men detta är Bigfoots lillebror som bor med mig och katten:
*skrattar och viker mig dubbel!*
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

/B

UrsusRex skrev:
Fint foto av en fin häst förresten Cabbalus! :)

Hon tackar och bockar!
Hon hade förresten också kul i snön :bump: :rofl:

Det verkar som att jag är den enda som inte skuttat omkring i snön ännu och varit barnsligt glad, vilket kan härröra från faktumet att jag inte har några vattentäta vinterdojjor :angel:

Senast ändrad:

mina hundar älskar att vara ute i snön! den lilla ser så rolig ut när han ska hoppa "över" den djupa snön. på med täcket sedan ut i full fart!:D

alla mina voffsar älskar snö bara det inte är för kallt ute då gillar inte de små att vara ute.... men att rejsa i snö och att dyka med huvvet ute är ju sååå kul. Valpen kör riktiga retriever-tricks å anfaller å gräver å härjar :) skitkul att vara ute nu då lite snö kommit, längtar efter mer :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka