hundar och björnbär

T

Toudi

min tik är barnsligt förtjust i björnbär :d hon käkar direkt från buskarna :D någon som vart med om liknande med sin hund?

Sv: hundar och björnbär

Inte björnbär, men förräldrarnas tik äter allt möjligt annat direkt från buskarna smultron, jordbubbar, ärtor mm. men favoriten är blåbär hopplöst att ha med henne ut när man plockar. Vinbär och kusbärsbuskarna låter hon vara kvar. Hon drar även upp morötter, tar tag i blasen, drar upp och äter upp moroten, kvar ligger ett blast. Björnbär skulle hon säkert också äta om det fanns här.

är de nåt dom saknar då tror ni? Nåt ämne... e ja de väl bara nyttigt att dom äter frukt å grönt , blev bara så paff :D

jag och min lillebror tjaffsade om vem fan det va som åt upp smultronen som vi har gemensamt i ett land..
jag sa att det va han, och han tvärt om..
Men en dag tog vi tjuven på bar gärning, Det va vovvan ;)
Hon äter även från hallon, vinbärs och krusbärsbuskarna :D

Min dalmatiner tik älskar hallon och helst ska det vara självservering direkt från hallonbusken...

Ägaren till hennes pappa har berättat att han älskar krusbär oxå då helst direkt från busken!

Alla våra hundar äter/åt bär från buskar. Min gamla schäfertik älskade krusbär, först åt hon upp bären, sedan bladen och till sist malde hon ner hela busken, det blev en liten ynklig stubbe kvar. :rofl:

Min förra BC tik brukade gå och plocka sig hallon! Även blåbär slank ner.

En av mina förra hundar åt blåbär från buskarna. Jag tvivlar på att hon hade brister. Hon var nog bara en matglad liten sak. Jag gjorde misstaget att plocka ett blåbär och ge till henne. Sedan var hon igång. :D

Mina två rottisar är hopplösa när man ska gå en kissrunda i skogen ( vi har bara skog där vi bor ) dom pinkar inte utan bara käkar blåbär hela tiden. Tiken käkar trattkantareller sen när blåbären är slut :)

mina servicehundar är också lite knäppa...
de käkar inet blåbär,men väl äpplen(sitter io tjuter för tat mans kall skaka ner dem),körsbär,päron osv..favoriten för dem är nog broccoli och vatten melon.
de fullständigt länsar salladstallriken när jag är färdig,majs är också himla gott;)

den äldts ahar tyvärr upptäckt att gröna oliver med mögelost är gott(ja,jag VET,men en o annan oliv o hunden är 10 årså...)

den yngsta gräver upp blomlökar o äter upp och äter maskrosor på våren,står o noppar av blommorna...

deras favoritsysselsättning är yngsta:lydnad och spår
äldtsa:traädgårdsarbete(står o stirrar med näsan 5 mm från spaden,det KAN ju komma en mask)fiske(sitter o skirker o blir alldeles till sig nrä vi får upp en fisk) och sorkgrävning

lydnad tar hon som ett uppskattat arbete med publik,hon går igång något alldeles förskräckligt på högtalare och människor i grupp-älskar det.

Thina

Min tik plockar sina egna hallon, smultron & blåbär, mumsar förnöjt i sig när vi är på promenad!!!

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 742
Senast: Tantan
·
Hundhälsa Hej på er. Ville höra om det är någon annan som har problem med strump-(och annat olämpligt)ätande hund? Vår är en retriever av jakttyp...
2
Svar
21
· Visningar
1 520
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 567
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst