Hundar i sovrummet?

Sv: Hundar i sovrummet?

Huruvida allergirisken ökar eller ej tänker jag inte svara på eftersom jag inte vet.

Vi ville inte att vår hund skulle dela säng med barnen så när jag blev gravid så började vi vänja honom av med att sova i våra sängar. Det var inga problem! När barnen föddes sov han utan protest i sin korg på golvet i vårt sovrum.

Mitt tips är att börja tidigt om det är någon förändring ni vill ska ske med hundarna. Att inte samma dag som bebisen kommer in i deras liv fösa ner dem från soffor, sängar osv utan att ta det redan innan bebisen kommer. :)

/Timsetim
 
Sv: Hundar i sovrummet?

Vår hund fick gärna sova med oss i sovrummet men vi satt förbud till att ligga i sängen eftersom vår son sov med oss och inte i egen säng.
 
Sv: Hundar i sovrummet?

Och ni som har hund, får era hundar sova tillsammans med er efter att barnet har kommit? Varfør/varfør inte?

Innan vi fick barn sov hundarna alltid i våra sängar. Under graviditeten började vi vänja dem vid att sova på en egen bädd i vårt sovrum. De hoppade upp i sängen igen flera gånger varje natt. Men vi fortsatta säga åt dem att hoppa ner.

När bebisen kom hade de fortfarande inte riktigt lärt sig. En gång när sonen bara var tre veckor vaknade jag och upptäckte att den lilla hunden hade lagt sig på honom!!!:eek:

Nu funkar det jättebra! De får sova i sängen om jag eller min man ligger ensam i sängen. Om det tillkommer ytterligare någon hoppar de genast ner. Smarta hundar!:)
 
Sv: Hundar i sovrummet?

Jag har alltid haft mina hundar i sovrummet där alla våra 4 barn har sovit som små och det har aldrig varit något problem.Har aldrig varit problem med svartsjuka heller eller andra konstigheter från hundarnas sida.

Ang allergi tror jag inte det gör ngn skillnad,är barnet benäget att bli allergisk så blir h*n det hurni än gör så det är nog av underordnad betydelse.
 
Sv: Hundar i sovrummet?

Det ær ungefær så jag också har tænkt. Hundarna ska inte længre få sova i sængen eller soffan, utan kommer enbart att få sova i sina egna bæddar från och med næsta vecka (har inte flyttat hem æn). Jag kan inte se varfør dom inte skulle kunna ligga på golvet i andra ænden av sovrummet? Båda hundarna ær vældigt tysta och stilla på natten och sover som stockar tills det ær dags att gå ut. Så jag tror inte att dom ska støra bebis. Kan væl vara bebis som stør hundarna dock. :angel:

Sværfar, som tycker att jag ær dum i huvudet som ens øvervæger att ha hundarna i sovrummet, sa dock lite spydigt att nær barnet kommer "ska du nog se att du inte bryr dig om hundarna længre". :eek: :crazy:
 
Sv: Hundar i sovrummet?

Våran storbjässe till hund fick fortsätta sova i sovrummet även efter att barnen kom o allt gick mycket bra. Hunden vande sig vid barnen jättefort o var nöjd över att få vara kvar som en del av flocken. Och barnen verkar inte ha blivit sjuka av det heller. Dock fick vi oxå dålig luft i sovrummet i fick installera lite extra ventilation.
Måste bara tillägga att han sov i sin egen säng på golvet. Och ja, var det nån som blev störd av nåt så var det ju hunden som fick vakna 100ggr varje natt av barntjut, o då brukade han titta upp på mig o sen lägga sig ner igen o sucka riktigt högljutt...:)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hundar i sovrummet?

våran dvärgpinscher sover tillsammans med oss i sovrummet. tror inte det gör någon skillnad på om man har hunder där inne eller inte. som du säger. hår och sånt finns ju överallt ändå.
 
Sv: Hundar i sovrummet?

Det tycker jag var lite elakt sagt av din svärfar. Kärleken är gränslös och räcker mer än väl till både bebis och hundar.Hur kan man annars älska och bry sig om flera barn när det blir syskon?

Små bebisar är mycket behändiga oftast,maten har man oftast med sig så det är bara att ha vagn i ena handen och hund i andra och knalla iväg.
 
Sv: Hundar i sovrummet?

Sværfar, som tycker att jag ær dum i huvudet som ens øvervæger att ha hundarna i sovrummet, sa dock lite spydigt att nær barnet kommer "ska du nog se att du inte bryr dig om hundarna længre". :eek: :crazy:

Så där sa min svärfar om hästarna :eek:. "När du får barn kommer du ju ändå inte vilja ha kvar några hästar" :mad: Ska man vara mamma och husfru 24 timmar om dygnet eller :mad:
 
Sv: Hundar i sovrummet?

Min systers hund har alltid sovit i samma rum som dom även när deras dotter var nyfödd, och ingen utav barnen (de har en son nu) har reagerat på hundens sällskap.
Men det är ju just dom..
 
Sv: Hundar i sovrummet?

Mina hundar får sova i sovrummet om dom vill, men jag vill inte ha dom i sängen längre pga storleken. Har 2 st irländska röda settrar och det blir trångt i sängen om dom ligger där. Vår son är 1 månad nu och hittills har vi inte haft problem i alla fall.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp