F

Fawkes

Hej! Jag har en 5årig samojedtik. Denna tik tog i sommras hand om en ca 5v gammal kattunge, hon fick mycket mjölk & diade & tog hand om katten som sin egen. Nu idag upptäckte jag att samma tik uppförde sig mkt konstigt, hon var rastlös & gick omkring och "letade". Jag kände att hon börjat få mjölk igen & jag är helt säker på att hon inte är dräktig. Det är inte jättemycket mjölk men det kommer lätt igång. Hon försöker få den nu 6mån gamla katten att dia & blir mycket upprörd när han går iväg. Jag funderade på om man kan anmäla henne till något amma-program ifall att det finns någon som behöver en amma. Hon vill ju så gärna ha valpar (har höftledsfel så egna är uteslutet) & hon är en jättebra mamma. Hur ska man göra?

Mvh /Anna

Sv: hundamma?

Vissa tikar blir gärna skendräcktiga. Du har inte tänk på om du skulle ta och serilisera (stavning?) henne så hon slipper dom besvären? Om det finns något amma-program vet jag inte, men om det skulle finnas något så skulle det inte lösa något iaf... Skendräcktigheten kommer bara komma tillbaka. Prata med din vet om vad som är bäst att göra för din tik. Lycka till!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka