hej. jag är jätte kluven angående min älskade hund. han är snart 10 år gammal, en stor hovawarthane som på senare tid blivit annorlunda i sitt sätt och inte alls lika pigg som för ett halvår sen. han dricker väldigt mycket vatten varje dag, vilket resulterat i att han kissat inne jag upplever att han äter mindre av sitt torrfoder vilket han ätit glatt innan. han har höftledsdysplasi D och måttliga pålagringar. med tiden har han blivit mer ranglig, svårt att resa sig och bakbenen ”viker” sig ibland som om han inte har så mycket styrka. samt att han klarar bara av kortare promenader. han har alltid varit lätt att handskas med men när jag klippt klorna det senaste har han tydligt visat att han inte alls är okej med det längre, är det smärta? det jobbiga är att med alla de här symptomen är han pigg i sinnet och gillar att springa i skogen i sin takt. ska ringa veterinären imorgon och boka en tid för en rejäl koll. kände bara för att skriva av mig så här i natten.
oavsett vad vet säger, är det ett värdigt hundliv eller ej? när vet man att det är dags att släppa taget liksom? så svårt beslut någon annan med en hund i samma sits?
oavsett vad vet säger, är det ett värdigt hundliv eller ej? när vet man att det är dags att släppa taget liksom? så svårt beslut någon annan med en hund i samma sits?