Hund tillåten på Stockholms central?

Tramptass

Trådstartare
Får man ha med sig hunden inne på Sthlms c?
Jag ska åka tåg, byte i sthlm och kommer mest troligt att ha med en av mina hundar sen när jag började fundera så insåg jag att jag inte visste hur det låg till.

Om man får ha med sig hunden in, får han även följa med mot ngt av de ställen som ex säljer mackor över disk?
(Annars är inte det värre än att vi får köpa mat på tåget även om den brukar kunna vara lite tråkig, har ingen möjlighet att ha med mig mat på hemresan)

Sv: Hund tillåten på Stockholms central?

Hunden få följa med in på Centralen. Du får inte gå in på pressbyrån/mcdonalds och dylikt. Däremot finns det flera ställen som säljer över disk som du skriver. Gränserna för de restaurangernas utrymme är ju inte riktigt väl avgränsade så det är inte alls något problem för dig att hitta något ställe där du kan köpa dig något att äta. :)

Ett tips om du har svårt att hitta något ställe som vill servera dig med hund är att gå en trappa upp mot Klarabergsviaduktens utgångar. Där finns ett Gooh! som säljer smörgåsar och världens godaste kaffe. Det brukar inte alls vara trångt där och de har sin kassa precis vid entrén till butiken. Jag pendlade med hund innan och jag brukade gå till kassan och snällt fråga kassörskan om hon kunde plocka ihop en kaffe etc. till mig. De är väldigt tillmötesgående där. Det kan ju vara lite bökigt att krångla sig upp dit om du har hund och mycket packning, men alltså i händelse av att du inte skulle få dig något till livs på våningen längre ner.

Jag hämtade min valp i Dalarna och bytte då tåg i Stockholm, iofs 7 år sen, men det var inga problem. Jag hade inte med henne in på typ McDonalds, men annars var hon med överallt.

Kan inte inse hur de skulle kunna förbjuda resande att ha med sig hund på Stockholm C. Däremot där man serverar mat kan det vara andra bestämmelser. Så länge du inte behöver gå in i någon servering, utan handlar över disk tycker man att det inte borde vara någon fara. Men VET gör jag inte, jag bara gissar :p

När det gäller Gooh! så kan jag tipsa om att om du kommer in till Stockholm på spår 10-19 så kan du direkt från perrongen ta trappor/hiss upp till den övre hallen vid Klarabergsviadukten. Då slipper hunden dessutom trängas i onödan bland en massa folk i den nedre hallen.

Fast det finns som sagt mycket mer mat att välja på i den nedre hallen.

Jadå! Jag passerar där dagligen med hund. På stora pressbyrån på nedervåningen är hundar välkomna in! min är välkänd därinne bland den trevliga personalen och de lockar på honom jämt! :)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en Cavalier på 5 år som är så trött! Jag köpte henne när hon var 3 och då var hon kraftigt överviktig men med mer motion och...
Svar
13
· Visningar
1 687
Senast: Guldaskig
·
Övr. Hund Jag behöver någon att lufta lite tankar med. Jag är uppvuxen med hund, men inte haft någon egen när jag flyttat hemifrån, men jag har...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: mandalaki
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 207
Senast: cambodia
·
Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
10 133
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar