Hund stulen i Kristianstad

Ishtar

Trådstartare
ni som bor där - hjälp!
En bekant till min mamma har fått sin hund stulen idag!

"Tess" blev stulen i Kristianstad centrum kl 17:30 23/11 utanför Domus huvudentre. Någon såg en man springa iväg med henne. Det är polisanmält, 3 tidingar ska skriva om det, 200 lappar uppsatta, alla taxibolag har utlyst det till sina chauförer såsom, securitas, larmtjänst och bussbolaget. Snälla alla i Kristianstad håll ögonen öppna.

Hittelön till den som ger tips så vi kan få henne åter.

Kontakta Anna Colley
Telefon: 044-211844
Mobil: 073-1591779

På bilderna är hon fortfarande valp, de är tagna i våras.

%7Bf7ae570b-4cee-48c1-89ae-a832e8fd8952%7D.jpg

%7B31c72277-af86-48d7-9dec-82947e5a7f3e%7D.jpg

%7B78667344-6368-41e6-abd0-34a7e1098808%7D.jpg

Hoppas hon återfinns.... :cry:
/Ishtar

Senast ändrad:
Sv: Hund stulen i Kristianstad

rasen är engelsk springer spaniel hon är ung 60 cm hög nu.
Hon är chipmärkt 752098100213455.

Vill hålla tråden på förstasidan...

Åh, fy, vilken mardröm! Hoppas att hon kommer tillrätta!

Låt detta bli en varning till alla er som lämnar hunden utan uppsikt...

Ishtar skrev:
ni som bor där - hjälp!
En bekant till min mamma har fått sin hund stulen idag!

"Tess" blev stulen i Kristianstad centrum kl 17:30 23/11 utanför Domus huvudentre. Någon såg en man springa iväg med henne. Det är polisanmält, 3 tidingar ska skriva om det, 200 lappar uppsatta, alla taxibolag har utlyst det till sina chauförer såsom, securitas, larmtjänst och bussbolaget. Snälla alla i Kristianstad håll ögonen öppna.

Hittelön till den som ger tips så vi kan få henne åter.

Kontakta Anna Colley
Telefon: 044-211844
Mobil: 073-1591779

På bilderna är hon fortfarande valp, de är tagna i våras.

Hoppas hon återfinns.... :cry:
/Ishtar

Läste det i tidningen!
regerade faktsikt på en sak.. Såg en man springa iväg med henne!
Låter inte troligt ärligt talat!:eek: :confused:

Varför kan inte det vara troligt? Hon kanske är snäll mot alla liksom...

humlanotrocadero skrev:
Varför kan inte det vara troligt? Hon kanske är snäll mot alla liksom...

Tänkte snarar påatt det kanske inte är inte lite hund inte jätte stor heller men ändå..

Domus är ju också det dummaste stället att lämna en hund på här eftersom man INTE KAN hålla koll utåt... Dessutom håller A-laget till där, de kanske vet något om de nu inte är de som tyckte den såg fin ut (vilket verkar otroligt eftersom de själva har hund och trots allt är hyffsat ärliga).

Mycket sorgligt, bevisar att man inte kan lita på någon även i en liten stad, hade jag sett det hade jag sprungit efter...

Ska hålla ögonen öppna!!

//E

YaYa skrev:
Tänkte snarar påatt det kanske inte är inte lite hund inte jätte stor heller men ändå..

Stor? Jag antar att mannen inte bar hunden utan sprang iväg med hunden kopplad. Alla mina hundar skulle nog följa med ifall någon tog kopplet och gick iväg.

HUNDEN ÄR HITTAD!

Helt otroligt, ägaren vill tacka hela Kristianstad för all hjälp!!!!
Hon har fått säkert 25 tips och det har varit jakt hit och dit hela dagen. Bland annat sågs hunden kliva ombord på en buss med en man som hade henne i en bag, ägaren körde efter bussen i ilfart men de hade hunnit gå av.

Till sist efter mycket om och men ringde en man som sa att han hittat hunden i ett skogssnår, men hans kläder stämde överens med nästan alla tips hon fått under dagen så han är misstänkt. Tror han förhörs nu.... Men jag har inte fått direkt-info utan det är genom min mamma som pratat med henne.

Hur som helst så kan mirakel ske och detta pga vänligt sinnade hjälpsamma människor! Hurra!!! :banana:

Hej
Det är jag som äger Tess och jag vill tacka för alla hjälp och att ni bryr er om, det betyder massor. Det är en lång historia men Tess sover i sängen som en död *ler* och vi är lyckliga.

Alla vittnesutsagor säger att mannen släppade Tess efter sig när hon blev bortförd och de andra tillfällena han varit iaktagen så har Tess väldigt ovilligt velat gå med, det är vad alla rapporterat in till Polisen.

Tack vare det stora massmediala tryck så fick han kalla fötter, hans utrymme minskades snabbt och han kunde ju inte gå ut med henne så han packade ner henne i en bag, drog igen blixtlåset och går på en buss in till stan för att släppa henne! vi jagar bussen men missar han med 100 m! 45 min senare ringer han och säger han har hittat en hund som han tror är min i skogen. Vi har 3 vittnen som sett han på väg mot skogen med hunden inte från skogen med hunden så skyldig är han, helt klart. Tess mår bra, trött och blev väldigt osäker och orolig när husse gick ut ett ärende, har aldrig märkt det innan så vi relaxar nog de närmsta dagarna och myser!

Det var oerhört fel att binda en hund utanför en affär, jag har aldrig gjort det innan och kommer såklart aldrig göra det igen. Ibland befriber man inte varför man gör saker som man vet man inte borde men nu är hon hemma och jag tackar alla som sänt en tanke till oss!

Kram
Hanna & Modou & Tess

Skönt att höra att ni fått hem henne.

Håll hårt i henne i fortsättningen så inte fler dumhuven kommer före.

vi har inte ätit på 32 timmar, varit uppe i 47 i samma kläder, inte ens skorna har varit av, så nu blir det dusch, säng och sova. Äta orkar jag inte. Nu ska vi bara krama Tess!

Tack än en gång för alla försök, min telefon ringer oavbrutet med totalt obekanta männsikor som är oroliga och ledsna, är det inte märkligt så säg att i kris träder fina känslor fram.

Att det ska finnas människor som inte kan hålla reda på vad som är sitt eget.. Blir så jävla arg!!! Hoppas ni hittar idioten

Gud vad underbart!!!! Du vill säkert inte lämna ut vem som har stulit hunden, men eftersom vi bor i samma stad kan jag inte låta bli att bli misstänksam... Om du vill så PM:a gärna vem det var, har mina misstankar nämligen...

Skönt att allt löste sig. Jag lämnar min hund i stan (Kristianstad), fast aldrig utanför Domus, det värsta stället... Fast det är som sagt bara när man kan springa i fönstret och titta hela tiden, butiksägare tror att jag är snattare :angel:

//E

Herregud så hemskt!:eek: Vilken tur att hon kom tillrätta igen! Förstår att ni var alldeles ifrån er av oro! Jag är alltid jätterädd att nån ska ta min vovve och jag bor ändå på ett litet ställe, men jag vågar inte binda henne själv nånstans. Funderar också ibland på om jag ska våga lämna henne i bilen, för nån kan ju sno bilen..:crazy:

jag har mailat dig privat Lady_vip.
Hanna

Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka