Hund som tappat rösten

Philosophia

Trådstartare
Dafne har tappat rösten! Jag har märkt de två senaste dagarna när hon skäller och pratar att rösten har varit dovare och nu på morgonen fick hon bara fram ett hest kraxande.

I bakhuvudet skaver att det kanske är ett nytt skov med blåsor i svalget (hon har en autoimmun sjukdom som kan ge smärtsamma blåsor) men hon verkar inte ha ont, äter glatt och är pigg. Eftersom jag precis själv har haft stämbandsinfektion så tänker jag annars att hon kanske också har fått något virus som har satt sig på stämbanden det, men det är väl ingen zoonos åkomma?

Vad ska man tro om detta?

Ingen som har varit med om det? Hon kan fortfarande bara kraxa, men är i övrigt pigg och glad. Jag får nog rådfråga veterinär på måndag.

Inte hört om något sådant. Vet dock att min farbrors hund tappade rösten efter att ha bott på pensionat och skällt sig igenom en hel natt. Men där känns förklaringen given.

Hoppas hon går rösten tillbaka snart :).

Min rottweiler fick knutor på stämbanden, det lät konstigt när han sov djupt och det är möjligt att han hade tappat rösten, men det märktes inte eftersom han aldrig skällde ändå.

Min ena tränare var hundvakt åt hans frus hund. Den lille krabaten var inte så intresserad av att göra ngt någon annan än matte sa åt honom. Alltså skällde han konstant då hon nu för första gången var borta. Efter någon dag kraxade han och tränaren fick panik iom att hans fru är hysterisk vad gäller djurens hälsa. Nu skulle han ju strypas och hon förmodligen krevera om hunden mådde dåligt. Han åkte till veterinären i upplösningstillstånd. Det enda veterinären sa var: "Njut!". Hunden hade gapat sig hes och blev bra på några dagar.

Hoppas din vovve också blir bra snart!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka