hund som svalt en hel hotdog.

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare RIA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 6 401
Sv: hund som svalt en hel hotdog.

Jag tänkte precis som någon ovan att en hotdog vá väl inget... men en liten hund är såklart känsligare. :)

Angånde hotdogs så svalde en av labbarna en sådan för ett tag sedan och hotdogen kom i omedelbar retur helt oskadad, bara nere och nuddade magsäcken innan den vände - så går det när man inte tuggar sin mat! Korven blev sedan åter uppäten, av den förvånade labben som inte kunde tro vilken tur hon hade.

När det kommer till "konstiga saker som blivit uppätna" blir listan lååång... men exempelvis hel rå kyckling, nydödad fiskmås, glass med pinne där pinnen bajsades ut hel dagen efter, en ungsform jansonsfrestelse, en halv julskinka, diverse döda halvruttna saker ute, en bh, en 6000kronors stipendiecheck, 5 kg fryst lammfärs (riktigt korkat av mig att lämna den obevakad), en enorm mängd smaksatta korvar som skänkts eller stulits under skogsturer med grillning, ett kålhuvud (blev kanske snarare massakrerat än uppätet), en halv tunna med matrester som skulle till komposten, etc etc.

Den enda gång (förutom gällande allergikern här hemma) som någon vovve blivit riktigt dålig av mat var när min mamma gav en av tikarna en polsk pirog med kött och kryddor - då hade jag en ordentligt magsjuk och ledsen hund. Hon fick läggas in med dropp hos vet. Har också haft en som svalde ett gäng spelkulor vilka fick opereras ut.

Jag tycker att jag har ganska bra ordning på dem här hemma, men VIPS så får jag en lektion i ödmjukhet inför hundars uppfinningsrikedom. Min stensäkra schäfer som ALDRIG tog NÅGOT gick rakt fram och snodde en stor bit pizza ifrån min väninna när jag var på toa... Bara tog den ut handen på henne. Maken till fräckhet.

:eek: Stipendiechecken och spelkulorna måste ju hamna på top 10-listan. I ungefär samma prisklass dessutom, gissar jag.

Själv hände det ett par gånger när jag bodde hemma att jag kom till skolan med den klassiska "kunde inte göra läxan för hunden åt upp den" (eller snarare valparna, för det mesta). Då gällde det att ta med det söndertuggade bevismaterialet så man blev betrodd. :rofl:

Stipendiecheck och spelkulor i alla ära, men undrar om inte priset tas av hunden som fick en BH utopererad ur tarmen. Det konstiga var att det inte var mattes. OOPS :angel:

VI har även den lilla malteservalpen som fick en napp utplockad, den har nu varit in och fått kräka upp nappar tre gånger till.

När jag hade min nakenhund så fick han en varmkorv av en glad korvgubbe som gick förbi med låda på magen! Hunden svepte den i tre delar, 1 minut senare svimmade hunden :crazy:

Dock kom han på fötter igen och jag fick halvt tvinga i honom vatten (var en väldigt varm dag också och mycket avgaser nära marken kom jag att tänka på senare, det var på en knutteträff med några tusen hojar på plats)

Men efter att vi vilat i skuggan och hunden druckit så var han som vanligt igen, lagom till insatsstyrkan? kom för att stoppa gängbråk :crazy: Då gick vi hem!

Min dvärgpinscherhane på cirka 6 kg snodde 4 frusna wienerkorvar på diskbänken en gång. Han blev inte dålig i magen.

hahaha ja det skulle jag nog ocskå behöva:angel: haha
dessvärre hjälpte det inte på hunden iaf ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
765
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
667
Senast: Jeps
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 399
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 488
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka