hund som skäller

M

minna_mook

alla antiskällhalsband och tips mot hundar som skäller - är det bara jag som tycker att det är jätte bra att min hund ger ifrån sig några skall när nån är på dörren ?
skulle aldrig tillrättavisa henne vid sånna tillfällen ( sen är väl antiskällhalsband och liknande till för hundar som står och skäller hela dagarna när dom är ensamma men ändå )

men henne handlar ju det iof. om tre skall sen är det klart men ändå...

(iof. skäller hon ALDRIG mot andra hundar, cyklister och sånt på promenader ..... )

hur gör ni ?

Sv: hund som skäller

Jag tror inte nån har emot att hundarna skäller när det kommer nåm, däremot all okynnesskällning..dessa hundar skäller på allt och har ingen aning om vad dom skäller på övht...

Mina tycer jag det är bra att dom skäller när det kommer folk..har en DSG som sägs vara skälliga, iofs har han haft en sån okynnesperiod ( på 2 dagar :D ) men det var enkelt att ta ur honom...så visst får dom skälla...men inte i onödan.

Sv: hund som skäller

beror helt på vad som räknas med skällande.. att skälla när nån är på dörren tills amn kommer och öppnar är helt OK eller när nån kommer, men då är det inte många skall.. men en hund jag känner skäller helt ohämmat i 5 minuter när man möter honom ute på promenad :eek:
det är för mycket..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 822
Senast: fixi
·
Hundträning Jag behöver råd från er! Vi har en hund som är strax över 1 år. Hon skäller oerhört mycket på andra hundar. Vi har verkligen försökt...
2
Svar
30
· Visningar
2 468
Hundträning https://blogg.agria.se/fredriksteen/2013/06/07/jag-kan-inte-se-nagon-skillnad-i-vem-som-ar-snallast-eller-varst/ Kom över denna text...
Svar
13
· Visningar
1 420
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 346
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama