Alindra2000
Trådstartare
Min 8 åriga tik har börjat bete sig märkligt. Hon har artros i en armbågsled men utöver det har hon mestadels varit frisk. Nu senaste veckorna har hon börjat bete sig märkligt när man klappar henne. Klappar man henne så blir hon helt tossig och slänger sig mot en som om det är det bästa som någonsin hänt och beter sig som att ingen någonsin klappar henne. Ibland reagerar hon som hundar normalt gör när man ”kliar på rätta stället” bara av en lätt klapp på ryggen (hon kliar helt hysteriskt med tassen i luften när man klappar henne försiktigt). Klappar man mot svansroten beter hon sig som vissa tikar kan göra när de löper (lyfter rumpan och backar mot en), kan tilläggas att livmodern opererades bort när hon var 4 år. Det här är alltså ngt helt nytt och det är verkligen extremt.
Jag har pratat med veterinär som tyckte vi kunde avvakta några v men ska nu ringa och boka en tid eftersom det inte försvinner.
Har någon en tanke om vad det ens kan vara? Hon verkar inte må dåligt annars.
Jag har pratat med veterinär som tyckte vi kunde avvakta några v men ska nu ringa och boka en tid eftersom det inte försvinner.
Har någon en tanke om vad det ens kan vara? Hon verkar inte må dåligt annars.