hund som knorrar

sommarvind

Trådstartare
Min blandrastik som består av hälften rottis är nu 9 år gammal. Jag tycker hon har utvecklat ett "knorrande" språk. Hon knorrar mycket. Hon är likadan som alltid , men hon har börjat uttrycka sig mer med läten.

T ex när vi sitter i soffan och ser på tv så sitter hon och blänger på en som hon alltid brukar men knorrar även då, när hon vänder sig i soffan knorras det.

Vi sover i samma säng och om ja skulle vända mig om i sängen så knorras det osv. När man tittar på henne så knorrar hon i samband med att hon viftar på svansen.

Någon som vart med om liknande? Ålderstecken? Att allt blir lite mer "stånkigt" ?

Sv: hund som knorrar

Vår 6 månaders kines knorrar, gnisslar och har sig nästan jämt :p:love:
När han vill gosa, när han vill busa, medan han busar, om andra hunden busar för hårt, om andra hunden busar för lite... You name it :D

Med åldern kanske hon har skaffat sig fler åsikter bara :idea:

Vår gårdshund började knorra ungefär när hon var 11 månader. Hon knorrar om hon tex ligger bekvämt intill mig i soffan och jag rör på mig. Hon knorrar ibland av missnöje hela kvällspromenaden haha.

Ibland låter han så mycket och roligt att jag sliter fram kameran för att filma/banda ljudet, men då slutar han DIREKT, han vill tydligen inte hamna på Youtube :p

Min äldsta hane, 11 år nu, har blivit mycket mer "knorrig" och ljudlig senaste året. Det knorras när han lägger sig till rätta i biabädden, i sängen, när han vill ha godis etc etc. Tror det är lite ålderstecken, så har jag tolkat det i alla fall. Låter rätt mysigt och han låter bara så när han är nöjd och glad och speciellt om han är lite trött, typ efter träning eller långpromenad. :)

Hon är en riktig diva min hund haha! ;) Och hon är inte sen att visa när något inte riktigt passar henne, att gå ut på kvällen när man man myst ned sig i soffan är inte hennes grej helt enkelt :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 026
Senast: inverterad
·
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 335
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 512
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat