Hund som kissar på sina egna ben

Sv: Hund som kissar på sina egna ben

KL

Kelpien kissar ofta på sig själv, inte allt för sällan på jappen (kul med vit hund) och ibland på mig.

Inte med mening, men han har sån stråle att man får passa sig, kissar han mot en låg grästuva eller gles buske fortsätter strålen 1,5-2 meter rakt ut. Står jappen ivägen där han vill kissa kissar han helt sonika på honom. DET accepteras däremot inte av matte :devil:

Båda mina hanhundar kissar på sina framben lite då och då. Inte varje promenad, men det händer alltid någon gång under dagen. Dock brukar de tycka att de är rätt obehagligt när det sedermera blir kallt och stannar besvärat och slickar rent. Ibland sprayar de båda när de inte orkat hålla benet uppe under hela kissningsprocessen så strålen sänks tills den färgat båda frambenens baksidor gula. Suck.

En liten bordsdukstyngd står på inköpslistan :devil:

Hahaha klockrent! :idea:

Helt klart värt att överväga! Min tycker ju inte det finns någon som helst nödvändighet i att göra rent efter sig. Kanske känner sig lite manligare med en kissodör? :rofl:

Ivan har aldrig gjort det, men han är fortfarande så nöjd över att han har lärt sig att lyfta på benet när han kissar att han gör en nästan överdriven rörelse varenda gång ;)

Billy kissar inte helt sällan på sitt ena framben, och ibland även på Ivan om de står vid samma lyktstolpe. Är det en egenskap Billy saknar så är det nämligen träffsäkerhet. Han kan stå vid ett träd och kissa - och missa trädet helt. Han har liksom ingen som helst aning om hur man siktar.

Eftersom mina hundar inte har så mycket päls så struntar jag i Billy kissar på sitt eget ben. Ivan får däremot duscha ibland. Först en golden shower och sedan en shampoo shower ;)

Mina brukar ha en förmåga att lyfta lite taffligt på benet på morgonen, och då händer det att det blir lite på frambenen/benet. Mest är det nog jag som tycker det är lite ofräscht att ta in dom precis efter dom gjort det då dom båda gärna lägger sig i soffan och slumrar vidare. Så jag har alltid en prayflaska med vatten vid dörren och en handduk tillgänglig :p

Knapplån

Min hanhund, 35 cm hög har hitills aldrig kissat på sig själv. Han blir fem nu i mars.
Min gammelman, runt 50 cm hög kissade heller aldrig på sig själv.

Storpudeln kissade ofta på sina framben, han lyfte benet högt för att sedan hålla det lägre och lägre och lägre under tiden han kissade. Tvätta nerpinkade pudelben är ingen höjdare

När kinesen började lyfta på benet så lyfte han ofta så högt att det nästan skvätte ner på magen, han lärde sig rätt fort iallafall att det är inte skönt att duscha i sitt eget kiss :D

Pommen satt ofta ner, ev. att han kunde lyfta ena benet typ 5cm men han satt fortfarande

Och så tiken jag har nu. Hon lyfter rejält på benet men tyvärr är ju tikar inte direkt skapade för att lyfta så högt så hennes kiss rinner längs med benet :crazy: Inte trevligt

KL
Mina daghundar kissar glatt både på sig själva och varandra, Kalle kissar även på magfransen och Frippen lyckas tom att kissa sig själv på huvudet ganska ofta. (Han lyfter på benet och strålen är så kraftig så den riktas framåt på huvudet...)
Ääärrkk!

*KL*

Grimm hade en period då han kissade på sina framben. Med en hund som inte gillar duschen var det lite smådrygt att få rent. Nu har han dock slutat *peppar peppar* :)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 266
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
905
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 025
Senast: inverterad
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 018

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka