hund som kissar inne?

YorkWann

Trådstartare
hund som kissat inne de två enaste dagarna? :crazy:

Ska till vet imorgon med den stora så jag ska fråga då....

någon som kan ha några idèer? Det är inget jag ändrat hemma eller något som ändrats i hennes vardag på något sätt.

Sv: hund som kissar inne?

Du skulle ju kunna försöka få till ett urinprov att ta med dig. Då kan de ju lätt kolla om den har UVI.

hur gammal är hon? Inget löp på G? Min tik bajsade inne en tid innan första löpet, kompisens har kissat inne.. kanske kan vara nåt sånt?

Som nämts tidigare, det kan ju vara urinvägsinfektion. Kolla upp det om hunden fortsätter med att kissa inne.

hur gammal är den?

vi har samma poblem nu med våra två ettårstikar. Helt plötsligt så kan de kissa eller bajja inne fast de nyss varit ute :crazy:

astråkigt!!

de ska snart löpa. Så jag tror det kan vara orsaken hos dom

kl

Vet trodde det skulle vara uvi, så nu har vi en steril "kopp" som jag ska ta urinprov i, vilket var lättare sagt än gjort... :crazy:

Jag tog en flat tallrik när jag skulle fixa urinprov från hunde. Stack in den under rumpan, bakifrån "i farten" så att säga. Var lättare att manövrera en tallrik än en liten kopp... Sen var det bara att hälla över i en steril burk. Lycka till!

Tack. Hon är 2,5 år och aussie. Fast vad har det med saken att göra? eller behöver man veta det för uvi? :crazy:

kl

Vet trodde det skulle vara uvi, så nu har vi en steril "kopp" som jag ska ta urinprov i, vilket var lättare sagt än gjort... :crazy:

Ha, ha! Ja, det är inte alltid det lättaste. Det gäller att inte vara rädd för att få lite pink på fingrarna..

Tänkte om hon var ung eller äldre,en bekant till mig,hennes hund började kissa inne när hon vart till åren...

Om den var yngre så kan det bero på om det är första löpet pg eller så.

Därför undrade jag.

Liknande trådar

Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
532
Senast: movi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 607
Senast: Cissi_ma
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 066
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka