Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilka icke animaliska proteiner har hög smältbarhet?
Om nu TS hund är allergisk mot mjölk o soya så finns det väl ingen anledning att ge den det?
Zylkène är utvunnet ur råmjölk och där finns en hel del studier gjorda (antagligen "beställda" av de som tillverkar produkten, men vem annars skulle vilja investestera i en sådan undersökning?) Jag vet inte om ProPlan far efter samma effekt, men jag antar det?
OPTI START - Innehåller kolostrum (råmjölk), som är rik på naturliga antikroppar, som bevisligen förhöjer försvarsresponsen och hjälper till att förstärka det skydd valpen fick från modern. Balanserar även ”goda och ”onda” bakterier i valpens tarm för att hjälpa till att stå emot vanliga åkommor hos valpar.
Min tik visade sig har giardia, en parasit, som gjorde att hon såg ut som ett vandrande spjälstaket. Nu är hon ändå inte riktigt bra, håller fortfarande på att leta rätt mat, men mycket bättre än innan avmaskning!
Hon var avmaskad med Axilur men giardia kräver mycket längre avmaskning, minst 5 dagar i rad och gärna en gång till efter 2 veckor. Ping fick först 5 dagar och blev lite bättre, sedan fick bägge i 20 dagar när den andre visade symtom så nu ska det vara helt borta
Jag köpte Ping i februari och sökte vet. i mitten av mars så hon hade det när jag köpte henne. Tog ända tills mitten av maj innan de hittade felet. Hon var mager, håglös, bajsade massor(!),matt i pälsen och frös onormalt mycket, i princip alla prover togs men eftersom hon var avmaskad tänkte inte vet. på giardia utan det provet togs för säkerhets skull. Hon vägde 2,4kg när jag fick hem henne, nu väger hon knappt 3kg och skulle nog kunna gå upp 100g till.
När hon kom åt hon RC pudel, försökte sätta henne på den andras mat men det gick inte alls, provade Iams som funkade någorlunda, hon fick äta valpmat, så mycket som jag kunde trycka i henne och tog sig ändå inte ordentligt. Nu äter hon Standardt extra, tog nästan 4kg mat innan magen vande sig och jag tänkte byta igen, men kunde inte ta mig till affären förrän 3 dager efter jag beslutade mig för att byta och på de dagarna lugnade magen sig. Nu mår magen förhållandevis bra, hon bajsar 1-3ggr om dagen till skillnad från 3-5ggr och i princip slemlöst.
Vets. preliminära diagnos är kronisk colit, vet inte om det beror på giardian eller om hon haft det ändå. Detta visar sig genom halvlös och slemmig avföring, något hon haft ända sedan jag köpte henne.