Hund som har blivit off

astronaut

Trådstartare
"Vår" hund (syrran som har honom) har ändrat inställning och attityd, bara över en dag. Allt började i fredags. På morgonen så ville han inte gå ner från trappan utan var där uppe och gnydde och kollade mot bokhyllan (som alltid stått där) och hade sig så mamma fick bära ner han. Då min syster skulle hämta sitt snus i jackfickan, hunden låg cirka 1½ meter ifrån och började då att morra. Syrran sa nej rätt så skarp men ändå morrade han som fan.

Mamma kom i närheten också, måste tillägga att hunden älskar min mamma, och han började morra åt henne också. Han visade aldrig tecken på att vilka attackera, utan han morrade helt enkelt. Dom ropade på mig och jag kom, hunden slutade morra och kom fram till mig och ville bli klappad.

Igår så var hunden med mig hela tiden, från 15.00 - 22.00, sedan kom mamma o syrran hem efter 30 min. Så han var bara ensam i trettio min. Han brukar alltid vara glad när han ser människor men när dom kom in så gick han till dörren, öronen bakåt och gick iväg.

02.30 ringde mamma och sa att hunden ligger vid ytterdörren och gnäller. Jag går då hem och han ar öronen fram och hoppar på av glädje. Jag lägger mig på soffan och han hoppar upp och jag klappar han i cirka 1 timma. Så känner jag att han är hård i magen, så jag tog ut han på en promenad. När vi kommer hem så känner jag på hans mage lite löst igen och han är inte hård längre.

Idag var han lika off mot mamma o syrran men inte mot mig. Han älskar som sagt mamma men nu har han öronen platt bakåt när han ser mamma, pappa o syrran. Men mot mig har han öronen framåt och är glad.

Mamma älskar hunden också och kelar med han jätteofta, hon har ALDRIG slagit honom (inte syrran heller för den delen) och låter honom oftast göra som han vill, men säger alltid till när han morrar.

Jag funderar på om han kan ha ont? Men han springer och hoppar och busar som förut. Ska be syrran ta han till vet så dom får kolla om han har ont någonstans för det är onödigt att han ska gå och ha ont, om han har det.

Alla är vi lika förvånade över denna attitydförändring. Skulle man ställa honom 10 meter bort och mamma o jag skulle ropa på honom så skulle han välja mamma. Men nu verkar han mer vilja gå bort från henne? :crazy:

Någon som har någon idé? Hunden är 8 år.
 
Senast ändrad:
Sv: Hund som har blivit off

Är det så att han har ont, och umgås mycket med din mamma, kan det ju vara så att han kopplar samman smärtan med henne..

Att det kommit så plötsligt låter ju inte som att det är en ovana som utvecklats. Jag skulle ha tagit hunden till veterinären.
 
Sv: Hund som har blivit off

Är det så att han har ont, och umgås mycket med din mamma, kan det ju vara så att han kopplar samman smärtan med henne..

Att det kommit så plötsligt låter ju inte som att det är en ovana som utvecklats. Jag skulle ha tagit hunden till veterinären.

ok! Ska tillägga att just nu har han inga bekymmer att gå upp och ner från trappan.

Men ska prata med min syster imorgon och be dom ta honom till vet. För säkerhetens skull.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 654
Senast: fixi
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 387
Senast: Troll
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
919
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 323
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp