Hund som fångar möss/råttor.

Sv: Hund som fångar möss/råttor.

Har råttan inte fått i sig råttgift är det inte farligt. Och nej, du ska inte avmaska. Mask smittar oftast inte mellan olika djurarter. Och vovven åt inte upp musen, eller hur?

Det är ju en råtthund du har för sjutton, hon är gjord för sånt :p

Mina fångar både möss och råttor, och jag avmaskar inte för det. Men de äter heller inte upp dom. Ja kanske en liten mus slinker ner, men råttorna dödar de bara :D

Mask smittar ofta via föda. Så visst kan hon få mask.
Det sa iaf min veterinär. Jag kan dock ta reda på svaret genom att läsa nånstans, men jag är rätt säker på att de kan få mask via gnagare. Däremot är det inte farligt vad jag vet. Kräver bara att du maskar om hon blir infekterad.

Grävde i mitt minne och kommer ihåg att möss och råttor är mellanvärdar av mask, kommer inte ihåg vilken sort, men det är iaf så hundar och katter ofta blir smittade. I synnerhet katter.
Så jo, äter hon mycket möss, så blir du säkert tvungen att maska oftare.
Men det är ju bra att hon fånger mössen. Då blir det ju färre inhyrningsgäster hos dig ;)
Kan du inte be henne äta upp spökena också, så jagvågar hälsa på hos dig :p

Hon är ju för sjuttsingen en daaam! En dam ska inte komma hem med sånt äckel. :p Dock var hon mkt stolt! Och pissarna tyckte hon kunde dela med sig :D

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Hon är ju avlad för att ta skadedjur, som råttor/ormar/möss/sork etc. :devil: *fniss

I mitt tycke är de effektivare än katterna.. Här finns inga gnagare runt gården alls :angel:

Du bör nog avmaska henne om några veckor i alla fall och sedan ska hon vara avmaskad i januari dessutom ;)

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Hon är ju avlad för att ta skadedjur, som råttor/ormar/möss/sork etc. :devil: *fniss

I mitt tycke är de effektivare än katterna..

Avlad till och avlad till... *hrmpf* :angel:

Nog är hon effektivare än katterna alltid, men det är bara för att Siv är innekatt just nu. Det är hankaterna som är ineffektiva... :cool:

tack,tack,näe, äter dem gör hon inte. (möjligtvis knaprar hon en aning på dem) :P

Menar du spøkena eller råttorna?
Om hon inte æter råttorna får hon ju inte mask. Men dæremot vet jag inte hur det ligger till med spøkena, de kanske smittar ner henne...

Menar du spøkena eller råttorna?
Om hon inte æter råttorna får hon ju inte mask. Men dæremot vet jag inte hur det ligger till med spøkena, de kanske smittar ner henne...

haha, ska be henne ge sig på spökerna med! :D Dock är hon lite av en soffpotatis hemma så det faller kanske inte i så god jord ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det...
Svar
4
· Visningar
390
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
777
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
471
Senast: Sel
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
1 908
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka