Hund som blivit besatt av telefonen...

bettysmatte

Trådstartare
Hjälp! Jag vet inte vad det tagit i min 4-åriga tik. Hon är superpipig just nu överlag. Det var 9-10 veckor sedan hon löpte, så det bör ju inte vara det som är på gång igen, annars skulle man kunna tro det. Hon har blivit besatt av pipljud! De senaste dagarna har hon reagerat på väckarklockan (den piper när man matar fram siffrorna). Hon har aldrig brytt sig om den innan. Dessutom, och värre, har hon blivit galen av/i telefonen! Såpass att hon har förstört en. Hon tittar ofta på den och piper, sedan har hon börjat knuffa av telefonen från "hållaren". I går hade hon (eller möjligtvis kompisen) fortsatt "slakten" genom att bita sönder telefonen när den hamnat på golvet. VARFÖR han hon börjat göra så???? Hjälp!

Sv: Hund som blivit besatt av telefonen...

Skendräktig? Hon kanske har "valpat nu"?

En tik i förra stallet blev det varje gång efter löp, och hade sina "valpar" på ett specoiellt ställe. Hon hade det rent ut sagt skitjobbigt efter varje löp...:crazy:

Har också funderat på det! Tror ni alltså att telefonen är "valpen" :crazy:? Hon (och kompisen) har två gosedjur att leka med. Hon är absolut inte besatt av någon av dessa.

"Valpar" kan bestå av vad som helst. Leksaker, hoprullade sockor, ja, t.o.m en träslev. Avvakta, det går över, men jobbigt så länge det håller på. Min lilla york som jag hade en gång, var ofta skendräktig, hennes valp var mitt cigarettetui, var lite jobbigt när man blev röksugen, hon vaktade så in i norden.

Liknande trådar

Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
5 445
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Nu måste jag få lite hjälp med ett problem som jag blir mycket konfunderad över. Har en 8 årig och en 9 månaders, båda hanar (I familjen...
Svar
6
· Visningar
4 017
Senast: Ciindy
·
Övr. Hund För 1 vecka sedan gick jag och min sambo in på stan med våran 3,5-åriga tik, en cool och världsvan tjej med kanonpsyke, det enda hon har...
Svar
13
· Visningar
5 436
Senast: Zuzzi
·
Övr. Hund Var på träning med båda hundarna idag. Det var drop in och hundmötesträning så kunde ta med mig bägge då problemet kommer när jag har...
Svar
11
· Visningar
2 161
Senast: Hellas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Valp 2025
  • lagom smakligt men bra torrfoder