Hund som äter små körsbär, farligt med kärnorna?

N

Nozer

I sommarstugan har vi ett träd med ngn typ av små körsbär på.

Kallas rent allmänt för "fågelbär", då det är såna där sura rackare osm bara fåglarna mumsar på.

Nu har våran hund fått för sig att han är en fågel, o kalasar gott på det som ligger på marken.

Vi försöker räfsa bort det som ligger, och att dra bort honom när han börjar äta. Men det känns som det är rätt omöjligt.

Så tankarna går direkt till om det är farligt för honom med kärnorna etc?
Är inte direkt ngra stora kärnor iaf. Men kan det orsaka stopp i tarmarna eller så?
Har hittils inte varit ngra problem med hans mage efter det iaf, men kul o veta...

I naturen när hundar lever fritt lär dom väl äta vad dom kommer över. O troligtvis klara av det?

Sv: Hund som äter små körsbär, farligt med kärnorna?

I sommarstugan har vi ett träd med ngn typ av små körsbär på.

Kallas rent allmänt för "fågelbär", då det är såna där sura rackare osm bara fåglarna mumsar på.

Nu har våran hund fått för sig att han är en fågel, o kalasar gott på det som ligger på marken.

Vi försöker räfsa bort det som ligger, och att dra bort honom när han börjar äta. Men det känns som det är rätt omöjligt.

Så tankarna går direkt till om det är farligt för honom med kärnorna etc?
Är inte direkt ngra stora kärnor iaf. Men kan det orsaka stopp i tarmarna eller så?
Har hittils inte varit ngra problem med hans mage efter det iaf, men kul o veta...

I naturen när hundar lever fritt lär dom väl äta vad dom kommer över. O troligtvis klara av det?

Du har redan svarat på din egen fråga. ;)

Sv: Hund som äter små körsbär, farligt med kärnorna?

Vilket saman träffande i vår stuga har vi också ett körsbärsträd min hund äter alltid hur många som helst...:idea: men om er hund börjar sluta äta den maten han/hon får så ska ni inte vara rädda det är bara för han/hon äter körsbär:D:bump:

Liknande trådar

Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 999
Senast: Kilauea
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 653
Hundträning Hej på er, Jag önskar hjälp och tips, kanske stöd också. Detta är en väldigt rå och ärlig text. Jag är mentalt slut. Jag mår verkligen...
Svar
11
· Visningar
3 387
Senast: tuaphua
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 340
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp