A
apollo1
Hur gör ni som har hund och ett heltidsjobb (8 timmar/dag) är det överhuvudtaget möjligt att kombinera dvs om man inte kan ha hunden på jobbet... Hur har Ni löst det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
apollo1 skrev:Tack för all svar!
Min tanke är inte att gå hem på lunchen utan att försöka hitta ett hunddagis/dagmatte eftersom jag inte vill stressa hem på lunchen samt att det inte är en hållbar lösning för hunden som bör få vara ute mer än 15 min under en arbetsdag.. detta kan ju endast vara en nödlösning någon enstaka gång!
Är det svårt att få tag på bra dagmatte/hunddagis? Någon som har erfarenhet av det? För/nackdelar?
Garpen skrev:Fast om man känner sin hund så märker man väl ändå på den när man kommer hem om den är stressad eller inte? Vidoefilma under dagen är ju annars ett sätt att ta reda på vad jycken gör när man är borta.
Först beställde jag en lista från kommunen på godkända hunddagis runt omkring där jag bor. Sedan ringde jag runt till några som låg hyfsat nära mig och ställde massa frågor om personalen, antal hundar, lokalen, aktiviteter, hur en vanlig dag ser ut, mm. Valde ut det dagis jag tyckte stämde bäst överens med mina önskemål och där personalen verkade ha bäst utbildning och erfarenhet. Så fort jag hade fått hem valpen ställde jag mig på kö till dagiset, och när valpen fyllde 6 månader skolades han in.apollo1 skrev:Är det svårt att få tag på bra dagmatte/hunddagis? Någon som har erfarenhet av det? För/nackdelar?