Hund/katt Kompostgaller

Apollo

Trådstartare
Får hem valpen 8 juni och håller på att förbereda hemmet.
Ni som spärrar av rummen med kompostgaller för att katten ska få en fristad, kommer katten över gallret eller är det för högt.
Jag vet att katter är bra hoppare men det verkar så "rangligt".
Eller finns det något annat tips på avspärrning.

Sv: Hund/katt Kompostgaller

Våra två katter hoppar över dom lätt iaf :)
Vi har haft våran valp nu i 2 veckor. Nu har unden lärt sig hur han ska ta över kompoostgaller också ;) Man kan ställa dom på "hög" kant med, men han lyckas få ner de "skruvarna" som håller ihop gallerna. Vi har gjort en egen grind som han däremot inte har lärt sig att komma över..

Känner flera som har haft kompostgaller och katterna kommer över lätt:). Till och med mina kaniner hoppar över ibland:P

Har säkrat våra kompostgaller med krokar i dörröppningarna. Tjocka katten tar gärna avstamp på dem, och då välter gallren annars. Men det fungerar bra.

Vi hade sådant förut när katten var en kattunge :D Vi hade hängnat in en bit av gräsmattan men det dröjde inte länge innan hon kom på hur hon skulle komma ut. Hon klättrade (!) över gallret hur lätt som helst och fort gick det. :D

min katt kan hoppa, men han står hellre och skriker tills jag öppnar. "dogs have masters, cats have staff" eller hur var det nu? *host*

är du orolig för att katten inte kan hoppa över kan du klippa ett hål i gallret och tejpa kanterna med silvertejp. fast då gäller det att hunden är större än katten.

Är det en stor eller liten hund du skaffar?

Jag har två små hundar och har spärrat av lite med kompostgaller, men jag har delat dem på två. Så då är det lätt för oss att kliva över + att katterna kommer över enkelt. Fast katterna kommer över om dem är hela också.

Jag stängde alltid av lägenheten med kompostgaller så att hunden var på en sida och katten på den andra.
Fungerade kanon på mina djur för de lärde sig redan från början att de inte får hoppa över och de stannade på den sidan de blev satta på.
Jag lät aldrig katten och hunden vara i lägenheten ensamma i samma rum då de kunde leka lite väl hårt ibland.
Jag började med galler för att katten(3månader då) var så rädd för hunden i början, och sen fortsatten jag att ha dem så och de har aldrig hoppat över gallret.

katter är skickliga o smidiga! Kompost galler funkade kanon för oss!

Det är en Welsh springer spaniel, så hon är ju liten nu, ungefär som katten.
Det jag oroar mig för att Gösta (katten),som någon annan,skrev inte hoppar över utan blir stående där.
Vi kommer att spärra av tre rum. Vi har två hallar ena kommer vi spärra av för där har Gösta sin låda, vårt sovrum, (Göstas sovplats, vovven får sova i sonens rum), och datarummet (alldeles för mycket sladdar).
Så det ska ju vara smidigt för oss också att ta oss över.
Jag får väl prova med kompostgaller, första veckan så kommer jag dela lägenheten helt i två halvor. Vi har två lägenheter som är hopslagna som en så det går smidigt. Sen ska man bara få valpen att inse att katten inte är någon som man kan jaga runt, då åker hon nog på en hurril.;)

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 455
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 097
Senast: inverterad
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
401
Senast: Sassy
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 568
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka