Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte bra att tvätta dom med schampo varje dag om dom inte har något problem och behöver något specialschampo pga det. Vill man inte ha det för skitigt hemma så duscha av bara, annars så låt torka och sen borsta bort leran som fastnat.Undrar hur ni gör efter stallet med era hundar.
Leriga från topp till tå oftast, speciellt okt-april
Tvättar ni dom med schampo varje dag?
Eller har de ngn dräkt?
Tips mottages tacksamt
Min golden var ju skitig jämt men nu har jag cockervalp och skulle vilja få in nya rutiner
Ang det fetade.... Min hund gjorde samma sak, jag tog denna bild efteråt, då hade hon ändå duschats ett tag, helt sanslöst.Jag lever på landet så även om jag inte har hästar så blir hunden skitig när det är skitigt ute. Handduk innanför dörren, ligga och torka i hallen om det är riktigt illa för att skydda trägolv. Jag duschar honom bara vid behov, exempelvis när han tyckte att det var en bra idé att bada i dypölen vid åteln i slutet av en jakt.
Jag var evigt tacksam för duschen i källaren, källardörren in och sen duscha länge.Ang det fetade.... Min hund gjorde samma sak, jag tog denna bild efteråt, då hade hon ändå duschats ett tag, helt sanslöst.
Visa bifogad fil 142454
tack för era svar! Denna lilla krabat får mycket smutsiga tassar å mage
Dessutom ett par varv i gödselstacken när
Jag tittar bort gör inte saken bättre
Har en kort bilresa alt promenad till stallet så hinner inte torka på vägen tyvärr.
Jag var intresserad av att höra hur ni gör men då är det väl ok att torka av tassarna å magen helt enkelt
Min golden var ett stort projekt att få in i duschen så det föll ju på det, men denna lilla är lättare att hantera på det sättet
Jag rakar bort håret under magen på hunden när jag haft långhåriga hundar. Då blir det mycket mindre skit.Undrar hur ni gör efter stallet med era hundar.
Leriga från topp till tå oftast, speciellt okt-april
Tvättar ni dom med schampo varje dag?
Eller har de ngn dräkt?
Tips mottages tacksamt
Min golden var ju skitig jämt men nu har jag cockervalp och skulle vilja få in nya rutiner
Spolar man bara av med vatten förstörs knappast pälsen eller "den skyddande barriären". Vill man kan man ju ta lite balsam om man är orolig för att pälsen/huden ska bli torr.Du lär ju förstöra pälsens egen skyddande barriär om du duschar den för ofta. Nu var inte våra i stallet men vi hade två ganska lurviga hundar när jag var liten. Då hade vi en plats i hemmet där de fick ligga tills de torkat innan de fick vara i hela huset. På den platsen fanns det bäddar/fällar så de var nöjda med att ligga där och sova efter promenaden.