Hund i sängen/sovrummet..

Lenis

Trådstartare
Hur får ni ihop det med ett sexliv?? Min kompis har passat 2 "sänghundar" ett par veckor & ringer & klagar för att sambon börjar bli lite.. ehrm.. frustrerad :angel:

Jag har alltid haft hundarna utanför sovrummet redan från dag 1, så jag har ingen aning om hur folk löser sånt. Jag vet att båda hundarna jag haft helst vill gå emellan om man så bara kramas & skrattar samtidigt så jag förstår att paret ifråga har det lite svårt. De hade tydligen försökt stänga ute hundarna men då stod de & krafsade på dörren & skällde :rofl:

Så jag tänkte slänga över frågan till er, kära bukare, för ni brukar ju ha svar på det mesta.. ;) Hur funkar det med hundar i sängen??

(min kompis hälsar f ö att det är en mkt seriöst ställd fråga för hon undrar om alla hundägare är helknasiga.. så nu måste ni motbevisa henne..haha)
 
Sv: Hund i sängen/sovrummet..

Hade tidigare hundarna i sängen... När det hettade till så "sprakde" vi helt sonika ner hundarna ... De blev naturligtvis stötta men lommade ut ur sovrummet och la sig i soffan.. När det blivit lungt kom de tassande tillbaka...

Nu förtiden så har vi inte hundar i sovrummet. De ligger utspridda lite varstanns i huset i stället.... Varje hund har sin givna favvoplats.
 
Sv: Hund i sängen/sovrummet..

Våran hund sover i sängen, men när det hettar till och vi vill ha ner honom så går han ut i andra rummet och sover där. Ibland kommer han tillbaka när det är lugnt igen, men för det mesta somnar han så djupt att han inte kommer in förren på morgonen när vi vaknar och ropar in honom.

När jag köpte honom var han helt omöjlig och skulle vara med hela tiden, så då låste jag ut honom från sovrummet, med följd att sex fick man ha med en ylandes vovve i bakgrunden...... Men han kom rätt snart på att det inte var någon större ide att försöka eftersom vi varken svarade eller öppnade dörren. Idag står alla dörrar öppna och han går som sagt ut när det ska lekas i sängen :D
 
Sv: Hund i sängen/sovrummet..

mina hundar går helt enkelt inte upp i sängen när det är fler än jag där. så det har aldrig varit något problem.
 
Sv: Hund i sängen/sovrummet..

Min hund ligger alltid i sängen när vi är där. Fast när vi börjar sexa så ligger han antigen kvar i ena änden eller så går han därifrån.
När han var valp var det lite jobbigt. då stod han alltid vid kanten och skrek och ville upp till oss, han kom juh inte upp själv och vi var för upptagna med att hjälpa honom. :D
 
Sv: Hund i sängen/sovrummet..

Mina hundar ligger gärna i sängen så länge överkastet ligger kvar. Så fort vi bäddar upp sticker dom till andra platser i huset. Sällsynta fall kan borderkorsningen ligga en liten stund extra men hon blir så ruskigt varm så hon avviker efter en stund;). Behöver alltså inte säga till dom...
 
Sv: Hund i sängen/sovrummet..

Oftast brukar dom smita ner från sängen när dom tycker att det börjar hända lite skumma saker, men ibland får man sparka ner den stora damen.

Den lilla tar så liten plats så han knölar ihop sig i en hörna och det märks inte att han är där!
 
Sv: Hund i sängen/sovrummet..

När han var valp var det lite jobbigt. då stod han alltid vid kanten och skrek och ville upp till oss, han kom juh inte upp själv och vi var för upptagna med att hjälpa honom. :D

:rofl: :rofl: Vissa av era inlägg e verkligen grymt kul :D You've made my day!

Jag som har så lätt för att börja skratta hade ju dock brytit ihop efter en stunds ylande, men det sägs ju att man får räkna med tillfällig försämring i sexlivet när man får bebis :angel: ;)
 
Sv: Hund i sängen/sovrummet..

Valpis har varit på väg att förstöra vårt sexliv många gånger. ;)

När han var yngre brukade han försöka påkalla uppmärksamhet/störa genom att sno saker och springa runt sängen och bita oss i de kroppsdelar han kom åt. Så en gång gjorde vi en chansning och lyfte upp valpis i sängen, kanske skulle han lägga sig i fotänden och ta det lugnt? Vi sexade lugnt och jag trodde att valpis faktiskt hade somnat, tills maken säger till mig att "titta till höger". Och där, axel mot axel med mig, låg valpen, på rygg med framtassarna uppdragna mot bröstkorgen, och tittade glatt på oss.

Nu springer han mest omkring och skäller. Ganska nyligen lärde han sig att hoppa upp i sängen själv och häromdagen ställde han sig och juckade mot husses axel...

Är han riktigt jobbig stänger vi in honom i köket. Då står han och skäller i stället, men man slipper iaf. bli biten i fötterna, juckad på o.s.v.
 
Sv: Hund i sängen/sovrummet..

Mina hundar lärde sig snabbt att gå iväg när jag och exet sexade till. När jag var singel så var aceperade inte hunden gästnumer utan att pipa, gnälla osv så då fick han vara instängd.

Annars är det bara att stänga dörren, det brukar vi göra.
 
Sv: Hund i sängen/sovrummet..

Så en gång gjorde vi en chansning och lyfte upp valpis i sängen, kanske skulle han lägga sig i fotänden och ta det lugnt? Vi sexade lugnt och jag trodde att valpis faktiskt hade somnat, tills maken säger till mig att "titta till höger". Och där, axel mot axel med mig, låg valpen, på rygg med framtassarna uppdragna mot bröstkorgen, och tittade glatt på oss.

Sådan matte sådan hund är d väl de brukar säga? :o :D ;)
 
Sv: Hund i sängen/sovrummet..

Jag stänger ut hunden ur sovrummet... Han ligger aldrig i sängen men däremot kan han komma och lägga huvudet på sängkanten och se ut ungeför som "vaaaad gööör ni?!?!" Midas----> :eek:
Även om de bara är en hund så tycker ja de känns obehagligt så hunden förvisas och dörren stängs :o
 
Sv: Hund i sängen/sovrummet..

Jag håller med om det.. Jag blir supernervös och känner mig INTE bekväm om min hund skulle stå glo på oss... Förstår inte riktigt det där med att ha hunden i sängen när man har sex :eek: Men men, alla gör ju som dom vill! Själv får mina bara hoppa upp och gosa i sängen när jag är själv, men oftast sover de i hallen och köket.
 
Sv: Hund i sängen/sovrummet..

Själva slipper vi det problemet, har loftsäng så inga hundar där inte :rofl:

/Tobbe
 
Sv: Hund i sängen/sovrummet..

Min hund vill inte vara i rummet över huvudtaget om vi har sex.
Så det är inget problem alls.
 
Sv: Hund i sängen/sovrummet..

Vi har inte heller vår hund i sängen.
Att inte låta sin hund sova i den säng man själv sover i är också en sak som markerar rangordnigen/ledarskapet. Ledarna i en flock har en särskild sovplats dit andra flockmedlemmar aldrig vågar sig.
Visst har jag varit sugen på att låta hunden komma och mysa ibland, men tänker på vad jag vinner på att neka honom (förutom sex utan hundsällskap ;) )
 
Sv: Hund i sängen/sovrummet..

Mina hundar ger mig denna blicken när det sätts igång-->:confused: och sen går dom inte under sängen o lägger sig i sina korgar:rofl:
 
Sv: Hund i sängen/sovrummet..

Vi har inte heller vår hund i sängen.
Att inte låta sin hund sova i den säng man själv sover i är också en sak som markerar rangordnigen/ledarskapet. Ledarna i en flock har en särskild sovplats dit andra flockmedlemmar aldrig vågar sig.
Visst har jag varit sugen på att låta hunden komma och mysa ibland, men tänker på vad jag vinner på att neka honom (förutom sex utan hundsällskap ;) )


öööh... va?
 

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 886

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp