Hund bunden utanför krog.

Mia_R

Trådstartare
När ska man anmäla? :devil: Hundstackaren har suttit i över 2.5 timmar nu och andra än hundägaren har varit dit med mat och vatten åt den. Den sitter ensammen och olycklig bunden i kopplet och en stupränna och skäller, inte konstant längre men med jämna mellanrum. :( :cry: :mad: :devil:

Varför skaffar man hund om man sitter och super på krogen och lämnar den bunden utanför? :confused:

Sv: Hund bunden utanför krog.

Det har löst sig. Fler :bow: har reagerat lika starkt som undertecknad med sambo, så när vi gick ut med jyckarna strax efter mitt inlägg var det ett par som vandrade iväg med hunden till polisen där ägaren sen kan lösa ut den. :mad: De fick en hundpåse av oss ifall den skulle behöva lägga en hög och vi gjorde sällskap halvvägs genom parken till polishuset. Vi såg en människa när vi kom hem som såg lite förvirrad ut och tittade sig omkring, misstänker att det var hundägaren? :smirk: Den vandrade iväg och vi vet inte var, men jag hoppas att vem det än är så får personen sig en rejäl tankeställare. Hundstackaren har varit övergiven i över tre timmar fick jag veta. :mad:

Fy fan!!!:mad: Bra gjort av de som tog med sig hunden till polisen! Förhoppningsvis kanske ägaren får sig en tankeställare... men det kanske är att hoppas på för mycket.

att den inte har fått mat och vatten under dessa 3 timmar är inte så mkt att hetsa upp sig över men att däremot binda fast en hund så länge gör att ag tycker det var bra att ta kraken till polsen.

Jag vet inte vem du menar skulle hetsat upp sig över att den inte fått mat och vatten, de jag skrev är att andra än ägaren gett den det. :confused: Det jag var förbannad över är att någon lämnat hunden bunden i ett stuprör i över tre timmar utanför en massa krogar en onsdag kväll, sittandes helt utlämnad på trottoaren utan en chans att komma undan eller söka skydd.

och varför ger man okända hundar mat utan tillåtelse?

Jag sager samma sak. Hur kan man som ansvarsfull person ge en okand hund mat? Men vet ju inte vad den ar i for halsotillstand eller om den har nagon speciell diet.

Jag hade aldrig tagit en hund som satt fastbunden nagonstans. Da hade jag hellre ringt polisen sa de fick komma och hamta hunden.

Nagon som ringt polisen och hort hur det gick?

Varför inte fråga de som gjorde det? Jag hade inte gjort det. :smirk: Lite lustigt att det verkar bara vara jag och amalia av de som svarat som tycker att hundägaren gjorde fel, ni andra tycker tydligen det är ok att lämna en hund på det här sättet. :mad:

Men jag gör väl som ni andra, skiter i vilket och eftersom det inte var jag som lämnade in hunden behöver jag ju inte bry mig i vad som hänt heller med den. :angel:

Senast ändrad:

Jag tycker det är kanonbra att de agerade och gick med hunden till polisen. I bland känns det som att vad som helst kan hända på gatorna utan att någon orkar göra något. De som gick med hunden till polisen har gott en riktigt god gärning. Förstår inte varför ni måste börja diskutera vem som gett hunden mat eller inte. Det var ju inte hon som skrev tråden som gjorde det. Tänk i stället på att de som gick med hunden till polisen kan ha räddat den från en väldigt "trist" vardag. :)

Ni gjorde helt rätt, jag hade nog stått kvar ( i ren ilska ) och väntat in hundägaren....

Det kostar att lösa ut hunden från polien ( har jag för med ) det kanske lär ägaren en läxa, dessutom kanske polisen säger några fina ord !?

Man blir glad att det finns hundägare som inte blundar :)

var med om för några år sen.. vi bodde ganska nära en affär och när jag var och handlade att det en hund utanför. lite på sidan om..

av en händelse gick jag ut nån timma senare och då satt hunden kvar.

så jag frågade inne på affären.. och då¨säger den ena av de som jobbade där att han satt där när jag kom.. hunden hade suttit X antal timmar..ingen vet hur länge riktigt...

det var inte sol och varmt så den led inte av det som tur va men iallafall..

han fick mat och vatten och det var några som gick med honom och kissade innan polisen hämtade den.
det var en alkis som glömt hunden när han handlade.. hur de gjorde då vet jag inte men de pratade om att han skulle lämans till nåt pensionat..

Bra gjort av dem att ta den till polisen!

Jag var på stan en gång i vintras & skulle klippa mig.
När jag gick till frisören så såg jag en liten kinesisk nakenhund sitta utanför en Robin Hood affär & trampa runt på stället (var -18 ute & hunden hade bara ett tunnt täcke på sig). Tänkte vilken
*här ska det stå en lång svordomsramsa* hundägare som sätter sin lilla nakenhund i snön utanför affärn i den kylan (!) :mad:
Hoppades att det bara skulle vara ett kort affär-besök...

Döm av min förvåning när jag nästan 1 timme senare passerar Robin Hood igen & hunden sitter kvar!! :mad: :mad:
Hunden har snott in sig i lyktstolpen & darrar & ser allmänt olycklig ut (tror jag det!) :mad: .
Jag spatserar in på Robin Hood, går till kundinformationen & lyckas övertala dem att ropa ut ett meddelande att "Den person som har en liten nakenhund sittande utanför affären, ta genast kontakt med kundtjänst!" :smirk: (tog ett tag innan de gick med på att ropa ut ett sånt meddelande)
Efter ett tag kommer en man till kundtjänst & säger "Ja, vad är det?! Det är jag som har hunden utanför affären."
Nu vill ni nog inte höra nåt mer för jag sa inte vänliga ord till mannen :devil:...var närapå att bli utkastade för det blev en ganska hätsk diskussion av det hela ;) .
Men mannen tog iaf hunden & gick...
Hoppas han inte binder den nå mer utanför affärer, iaf inte när det är -18 ute! :eek:

En del måste var helt IQ befriade!!

Ja fyyy för sånna hundägare man lämnar väl hunden hemma om man ska gå på krogen :mad:

påminner mig om den dagen i vintras när det satt en utmärglad pitbull(utan att överdriva så kunde jag räkna varenda ben på kroppen) den gnydde, försökte ta sig ifrån stolpen där den satt fastbunden. ut kom hans ägare(en utländsk ung kille som endast hade hunden som penisförlängare) istället för att böja sig ner och knäppa loss haken från halsbandet så lyfte han upp hunden så den hängde i halsbandet utan kontakt med marken. Han tog hunden och gick vidare till affären bredvis.
Hade jag vetat att jag inte skulle bli avslöad så skulle jag ha tagit hunden utan tvekan.
Och jag sa inte heller någonting eftersom var och varannan här bär vapen på sig och drar sig inte för att använda det.

*knapplån*

Det värsta är också när folk binder sina hundar utanför affärer osv o det kommer häftiga ungar och trakasserar de stackars hundarna.Sådant får mig att se rött!! :mad:

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 169
Senast: Hyacinth
·
Övr. Hund Först lite bakgrund till det hela innan jag kommer till min frågeställning (kan bli långt detta): Hundägarna i det här fallet är mina...
2
Svar
29
· Visningar
3 707
Senast: DizAngel
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 162
Senast: paradiset
·
Övr. Hund Förvarnar för en väldigt lång "skriva av sig-tråd".. Vet knappt vad jag ska börja med.. Eller ja, kanske "början" vore bra... Efter...
2
Svar
35
· Visningar
5 640
Senast: Philosophia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka