Hund avliades på Landvetters landningasbana

Sv: Hund avliades på Landvetters landningasbana

I mitt fall måste jag också påstå att hundstackaren klarat sig alldeles utmärkt. Nu är det 10år sedan jag tog hem honom från en spansk organisation & den "gyllene byrackan" har delat mitt liv sedan dess.

Jag är inte FÖR adoptioner av gatuhundar. Inte EMOT heller. Jag tycker att kontrollen ska vara hårdare och att det är tragiskt att våra införselregler blivit så lätta genom vårat medlemskap i EU. Men det finns andra hundar än just gatuhundar som förs in och även de kan sprida sjukdomar.

Efter att i vår familj ha haft 7 svenska omplaceringar och EN spansk så känner jag inte att jag gjort det för att få någon gloria.

I mitt fall letade jag på blocket & hundstallet osv efter en LITEN omplaceringshund UTAN en massa aggressionsproblem. De var svåra att hitta så då hittade jag gyllene byrackan (numer grå av ålder) och nej jag lär troligtvis inte göra om det men har ingen dålig erfarenhet i bagaget.

Sv: Hund avliades på Landvetters landningasbana

Är jag elak om jag säger undermåliga hundar också? Förmodligen. Men en hund som blir så rädd för bagage som tappas att den flyr i panik och inte går att fångas in borde få stanna där den är och slippa uppleva resan hit och anpassningen till ett nytt liv i ett nytt land.

Håller med...

Liknande trådar

Övr. Hund Ursäkta en icke-hundmänniska, jag kanske trampar i något tabuklavér nu för man bör säkert inte adoptera irländska gatuhundar - men om ni...
2
Svar
25
· Visningar
2 577
Senast: Askur
·
Övr. Hund Läste det här igår och funderade lite på vad man egentligen kan förvänta sig av ett hunddagis...
Svar
19
· Visningar
2 529
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund http://www.barometern.se/nyheter/hultsfred/tre-hundar-tagdodade-pa-ett-ar%281578951%29.gm Att jakthundar kan råka ut för tåg är en sak...
2
Svar
24
· Visningar
2 367
Senast: Heulwen
·
Övr. Hund Jag kan inte ha min hund lös i dagsläget då hon drar efter vilt och då inte går att bryta(ja jag jobbar på problemet). Men hon behöver...
2
Svar
30
· Visningar
4 982
Senast: soffa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa hagbootsen?