HUND 2005, Älvsjömässan...

Gumman

Trådstartare
Förmodar att det är en hel hop som ska dit. Jag åker ner med min Irländska röda setter och ställer ut. Har ordnat med boende, men jag är beroende av bilen. Vet ni om det finns parkeringar? Hörde ryktas om ett hotellbygge. Stämmer det? Jag måste ha bilen då jag inte kan ta mig in på annat vis från vischan.
Det känns himla hurtigt att åka dessa mil, men det är ju så himla roligt. :rofl:

Sv: HUND 2005, Älvsjömässan...

På Mässan finns ca 4000 st p-platser..fast det kostar ju att stå där förståss.

Evenemangsparkering
1-4 dagar, allmän parkering 160 kronor.
1-4 dagar, inhängnad parkering 500 kronor.
5 dagar eller fler, allmän parkering 250 kronor.
5 dagar eller fler, inhängnad parkering 800 kronor.

Det finns en hel del parkeringar runt om. En del får man gå en bit ifrån, men inte så farligt. Men ska du ha en plats i garaget på mässan så får du vara där väldigt tidigt, eller väldigt sent när en del har åkt :p

Med tanke på att man har tältstolar, bur och väska kan det vara en fördel att parkera nära mässan.

Gumman skrev:
Hörde ryktas om ett hotellbygge. Stämmer det?
Japp det håller på att byggas ett skyskrape-hotell precis vid mässan. Jag har funderat på om dom kommer tillåta hundar i hotellrummen när det är hundmässa, med tanke på hur många som ändå kommer resandes ganska långt ifrån och vilket bök det verkar vara att hitta sovställe? Men hotell brukar ju inte vara särskilt hundvänliga annars så risken är väl stor att just hundmässan inte kommer ha så stor nytta av hotellet...
Parkeringsplatser finns det ändå, men det är ju inte så himla billigt att stå där som sagt, men det är nära. Gäller att komma dit tidigt för att få tag på en plats bara.

Jag ska dit och jag tar också bilen fast jag skulle lätt kunna ta mig dit med buss och tunnelbana. Men jag har ju hund och bur med och en tältstol vore ju trevligt. Hoppas jag slipper åka själv :crazy:

Jag ska ställa min Chinese crested dog

Tror inte att det kommer att vara hundtillåtet på Stockholmsmässans hotell. Det är ju inte mässan som är arrangörer till HUND 2005. Men det finns ju ett och annat scandic på inte allt för långa avstånd.

Kommer inte att bo på hotell. Har syskon och även far i sthlms området. Men det är ju bra att veta att man ska vara tidigt ute för parkering. Tycker det skulle kännas bökigt att åka kommunalt, med tanke på allt bök med pälsen som ska hållas ren. Eftersom vi förmodligen åker hem efter utställningen så är det smidigast med bilen in. Det är bara att hålla tummarna för vädret, för det är ändå 60 mil man ska resa.

Jag kommer nog åka dit. Men får se om jag kan lösa hundvakteriet först.

Jag har löst hundvakt :) Jag ska jobba. Vilken eller vilka dagar vet jag inte ännu!

Jag ställer ut på söndag, men vi åker förmodligen ner redan torsdag eller fredag. Det beror på hur jag mår värkmässigt och om jag behöver ta igen mig efter resan. Sen passar man väl på att träffa lite syskon och kompisar om man hinner.

Jag hade velat åka dit, men att hitta en hundvakt till min vovve är inte speciellt lätt, så jag får snällt stanna hemma. :(

Så mycket har jag aldrig betalat. Och då brukar jag betala för ett dygn för vara på säkra sidan. Max 60 kr tror jag att jag har betalt.

Nog tycker jag också att dom tar ockerpriser på parkeringarna, för att inte tala om inträdet. Är det någon som vet om inträdet för hundhandlern ingår i anmälningsavgiften? Kan ju vara bra att veta om dom ska strippa av oss alla pengar. :crazy:

Jag ska dit och jag tar också bilen fast jag skulle lätt kunna ta mig dit med buss och tunnelbana. Men jag har ju hund och bur med och en tältstol vore ju trevligt. Hoppas jag slipper åka själv

Jag ska ställa min Chinese crested dog

:banana: vilken kennel kommer den ifrån?? har 4 st själv... visst är dom underbara hundar... hi hi hi....:bump:

Senast ändrad av en moderator:

Måste ju kolla...man vet väl aldrig vad dom lägger på för avgifter helt plötsligt ju...

Däremot får nog din följeslagare betala inträde....;)
Hoppas att du och marängsvängen kan hålla nerverna i styr och sopa banan med konkurrenterna där nere....:angel:

Men så brukar väl det vara att följeslagaren får betala. Ville bara veta att det inte blivit annat då det är HUND2005.
Jodå, vi ska försöka hålla nerverna i styr. :smirk: Det är ju tanken att man ska placera sig ju...och om hon blir bästa tik är det ju bara en bonus, med tanke på konkurrensen... :smirk:
Det jag är mest imponerad över är att kvalitén hundarna är såpass jämn.

Liknande trådar

Hundhälsa Nu är det vi, igen...*suck*😔 Vår cocker har fått svullna juver och trycker man så kommer det lite mjölk, (dom är ej röda eller varma...
Svar
12
· Visningar
2 573
Senast: Dopy
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 207
Senast: cambodia
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 184
Senast: Meggan
·
Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 300
Senast: krambanan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama