Humane dressyrgjord, kanske av Barnsby..?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Noir
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 183
N

Noir

Hej alla glada!

Jag undrar om någon har sett i detta långa land, en dressyrgjord, helst i brunt, av denna modell, eller åtminstone funktion?
http://www.kahlin.net/noir/till_salu/humane.jpg

jag sålde en som jag hade för 3 år sen, och nu behöver jag en, men lite matchninssugen som man är vill jag ha den i brunt, gärna läder. Har någon sett en någonstans? De brukar kallas humane, just denna på bilden är en Cliff Barnsby...

Tack på förhand

Tessan

Sv: Humane dressyrgjord, kanske av Barnsby..?

Hej!

Tyvärr är Barnsbys den enda jag sett i läder. Har den själv i svart och gillar funktionen. Tyvärr är Barnsbys gjord i min hästs tycke alldeles för smal, och trycker obehagligt på bröstmuskulaturen.

Aerborn har en modell i syntet som är bredare och mjukare, den har jag till fjordingen och den är helt OK. Vet ej om den finns i brunt, men om du googlar runt lite borde du kunna hitta uppgifter om det.

Sen har Hööks en variant i syntet, men den är svart med vitt foder.

Om du hittar en bred mjuk modell i läder får du hemskt gärna PM:a mig!

Kul att du är tillbaka på Bukefalos förresten.

/Anna

Hej igen!

Aerborn Humane Dressage Girth finns i brunt, bland annat på Derby House Saddlery i England.

Jag har hittat den. Mustang har Jeremy Rudge brun lädergjord som säkert kostar multum, men den ser bekvämare ut:

http://www.jeremyrudgesaddlery.co.uk/images/girth-sldressage.jpg

I mitt/vårt fall lär den kosta mer än sadeln. Men jag ska ju inte ha någon än, utan skall hitta en sadel som passar ryttaren som vill ha sadel med långa stroppar först. Svårt, när det verkar vara Passier Century (anno 1975) som gäller. man kan ju byta stropparna...

Tack, för det, Svea. Jag har varit borta ganska länge, men True_Blue har pekat på intressanta trådar hela tiden och till slut faller man till föga...

Tessan

Noir skrev:
Jag har hittat den. Mustang har Jeremy Rudge brun lädergjord som säkert kostar multum, men den ser bekvämare ut:

http://www.jeremyrudgesaddlery.co.uk/images/girth-sldressage.jpg

I mitt/vårt fall lär den kosta mer än sadeln. Men jag ska ju inte ha någon än, utan skall hitta en sadel som passar ryttaren som vill ha sadel med långa stroppar först. Svårt, när det verkar vara Passier Century (anno 1975) som gäller. man kan ju byta stropparna...

Tack, för det, Svea. Jag har varit borta ganska länge, men True_Blue har pekat på intressanta trådar hela tiden och till slut faller man till föga...

Tessan

Eftersom jag håller med dig till 100%, är också allerigsk så jag vill ha läder...

Har du kollat vad denna kostar?

Jag har en sån gjort till min kuse fast jag har den med hoppgjord på :o
Hmmm nu blev det konstigt så jag ska förklara mig lite bättre :idea:
Jag har denna dressyrgjord = Kort gjord med magplatta på :)
Och jag säger då det DEN är guld värd i kvalite osv.
Värd vartenda krona :love:
Tyvärr kommer jag inte ihåg vad jag gav men det var runt 2500-3000:- om jag inte minns fel.
Men kan tänka mig att vanliga den som är på bilden är billigar.

2500:- Tjohej! Jag har inte vågat fråga ännu. Gudskelov är det inte jag som skall betala och ha den. Men hästen har sadeltvång, och min förra sålde jag till en annan hästägare med sadeltvång, och det var jättebra. Hoppas denna är det med.

T

Sv: raderad

Noir skrev:
¿Que?

Den jag hittade var i konstmaterial, och jag är mentalt allergisk mot allt sådant. Älskar läder och järn!
;)

T
Du får väl klä in den i skinn om plånboken är tunn..... Försöker bara hjälpa till.

Mvh Monika

Jag har faktiskt funderat på att köpa en aerborn för 250:- och ta loss den här utjämnande bygeln och de delarna och sy fast dem på en hemgjord lädergjord. Syrran är tapetserare. Men hon bor i värmland och får inte ändan ur om inte jag åker dit och släpper ner pressarfoten... 2500:-...

T

Noir skrev:
Hej alla glada!

Jag undrar om någon har sett i detta långa land, en dressyrgjord, helst i brunt, av denna modell, eller åtminstone funktion?
http://www.kahlin.net/noir/till_salu/humane.jpg

jag sålde en som jag hade för 3 år sen, och nu behöver jag en, men lite matchninssugen som man är vill jag ha den i brunt, gärna läder. Har någon sett en någonstans? De brukar kallas humane, just denna på bilden är en Cliff Barnsby...

Tack på förhand

Tessan

har en sån brun från cliff barnsby. både ja o kusen gillar den :angel:
Köpte den på rean dessutom o har matchande träns också :idea:

Blir det inte billigare att ta med en bild till en sybutik och köpa bara metalldelarna?

Mvh Monika

Äsch, efter att ha kollat på bilden igen tror jag nog att det blir svårt....Det ska ju bli snyggt också!

Tja, det finns ju Stenbergs här som är mina grannar. jag troro nästar att jag skall be dem sy upp gjorden, så får man den precis som man vill ha den. Det krävs ju lite kraftigare maskiner än min gamla Singer för att sy en gjord, om man säger...

Metalldelarna finns att beställa från Abbey Saddlery i England.

Tessan

Du har kollat upp det....Det är väl bara att slå till. fast frakt från England kan ju kosta lite extra. Frågan är om du kommer undan billigare?

Mvh Monika

Tja. Det blev "second best" till slut. En nylongjord från Aerborn, köpt över eBay för 8 pund. Om den passar kan man ju sprätta loss delarna och be Stenbergs sy upp en ny. Kanske går på 1000:-. Och då blir den unik!

Tessan

Svårt att se på bilden om det är den jag sett (den de har på Mustang när man provar ut sadel? Fast den har nog "fasta" spännen, men resår. Den kostade 1800-1900 kr, jag köpte dock deras budgetvariant för 800 kr ungefär *budget!?* :p )

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka