C

cavat_best

hej,, min foderhäst har börjat "hugga" efter mej.. tex när han står uppbunden på gången.. han gör d även om ja inte borstar han.. och han får sällan godis.. typ en gång iveckan högst.. varför hugger han och hur ska ja göra så att han slutar me de? :bump:

Sv: Hugger!

Kan vara så att han håller på att sätta vinterpäls och blir på dåligt humör av det. Så reagerar i alla fall min häst vid både fällning och pälssättning. Det brukar bli mycket bättre om han får B-vitamin!

Sv: Hugger!

Hur länge har du haft honom?
Är det inte mer än ett kort tag, så kan det vara så att han testar sina gränser.
Men det kan vara så som föregående skrev oxå.
Många hästar blir väldigt kännsliga vid pälssättning.

// Anna

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 017
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 364
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 489
Senast: Brynja
·
Övr. Barn Vi måste fortfarande tjata på sonen att han ska duscha och han vägrar lära sig att borsta håret men långt ska det va… Får tjata mig till...
Svar
18
· Visningar
1 781
Senast: godishanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka