Åh vad roligt en hudvårdstråd!
Jag har rosacea och ärr från acne. När jag upptäckte att asiatisk hudvård ligger miiiiiilar före västerländsk (såklart finns det vissa undantag) så började jag med "10-step Korean skincare"
för nästan ett år sen och min hud har blivit så mycket bättre!
Fick ett rosacea utbrott i november med känslig hud och röda prickar men kunde få stopp på det med Soolantra som är en lite nyare kräm för just rosacea.
Jag rengör ansiktet varje kväll med Pyunkang Yul cleansing foam. Den är väldigt mild och torkar absolut inte ut. Sen använder jag ansiktsvatten av samma märke, den återfuktar bra!
På morgonen tvättar jag bara med vatten.
Sen har Manyo Factory Galactomyces Niacin hjälpt min hudbarriär att bli starkare. Jag blir inte längre lika torr i ansiktet.
Skinfood Royal Honey Propolis Enrich Essence - För det återfuktar och man får ett så fint lyster av honung
På natten använder jag Indeed labs vitamin C24. Inte den skönaste krämen men jag hoppas och tror att den också kan hjälpa att stärka min hudbarriär i bekämpning mot fria radikaler.
Behöver jag ett extra lager för återfuktning tar jag Hada Labo Gokujyun Hyaluronic acid. Det är den bästa och den billigaste.
För att hålla läpparna mjuka hela dagen använder jag Laneige lip sleeping mask eller Aritaum Ginger Sugar Overnight Lip Mask.
Det blev ett långt inlägg, ursäkta. Men nu vet ni vad som funkade för mig med känslig, och har jag nämt att jag hade en extrem torr hy. Priserna på dessa produkter är inte dåliga heller. Indeed labs är dyrast med €30 för 30ml