Hudinfektion?

E

EvelinaOlausen

Jag har ett ponny sto hemma som får som små skorpor i huden. Pillar man bort dom blir den som en liten krater in i huden ca 2-3mm/diameter med lite gult var/sårvätska, typ som en stor finne. Hon får dom lite överallt, ben, öron, huvud, kropp. Har tvättat och smörjt men kommer hela tiden nya på olika ställen. Kan inte säga att hon har direkt ont av det då man kan pilla bort dom utan att hon bryr sig. Hon har haft det i perioder under en längre tid men eftersom hon inte verkar ha besvär av det har vi inte kontaktat veterinär men ska ringa på måndag om jag inte får vettiga svar här.

Har ni haft något liknande eller vet vad som kan vara fel så är jag jätte tacksam för svar.

/Evelina Olausen
0707256621

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 070
Senast: Cactus
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 060
Senast: Fazeem
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
627
Senast: FrDrake
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 980
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka