B

Bellan

Vad tycker ni är bra hovvård? Vad är det man ska kolla varje dag osv?

Sv: Hovvård!

Ja vad ska man svara? Självklart att de är rena, inte har röta, inte är för torra eller för blöta, att ev. skor sitter som de ska och att ingen söm börjat krypa, att de är hela och om det är dax att beställa ut hovslagare? Sånt man automatiskt gör varje dag utan att tänka på det. :D

Jag brukar känna på varje hov så ingen är varmare än dom andra,kolla så där inte blivit sprickor osv...Annars tror jag Mia_R täckte allt det andra jag tänkt skriva..;)

Kratsa, känna på hovarna, kolla att alla skor och sömmar är kvar. Det räcker tycker jag !

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
135
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 051
Senast: fio
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 403
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka