Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har svårt att tro att någon häst mår bra av att ha så höga trakter. Den är ju nästan lika hög i trakten som i tån! Möjligtvis om den är gammal och har gått så felaktigt hela livet, då kanske det är bättre att låta det vara eftersom resten av benet lär ha vant sig vid denna skumma belastning. Men jag skulle ändå försöka jobba ner trakten gradvis. har sett bilder på obehandlade fånghästar, dom kan bli så.
Om han har låga trakter vid barfota tycker jag du har ditt svar där. Det är verkning+skoning som skapar denna onormala höjden. Fråga din hovis varför har har verkat som han gjort, han kanske har planer om att sänka trakten efterhand, om hästen varit jättehög så kan man sällan göra om på en gång utan det får ta lite tid.
Är det en friser du har, eller vad är det för ras ? Har sett flera friserhästar med dessa höga trakter.
Tycker det ser hemskt ut, men deras hovar kanske ska se ut så
Oj, det var ju inte så snyggt.
Hovar är ett gissel! Min fånghäst fick skor efter anfallet men hans hovar har succesivct blivit sämre under det 1,5 året han haft skor. Såfort kälen släpper så får han testa att vara barfota häst igen och fungerar det får han nya skor först till hösten innan det fryser igen. Men det är ångest när hovarna blir sämmre
Hur rör sig hästen? Verkar han gå stelt eller går han normalt?
Eftersom jag skrev i en annan tråd att jag vill ha kort tå och hög trakt på våra hästar så är det bäst att skriva att det var inte så här jag menade... Iron Wills häst ser normal ut om man går efter mitt tycke. Den du visar ser för jäklig ut, tycker jag alltså.
Jag tycker som flera sagt, höga trakter och lite för brant. Hade trakten tagits ner mera så hade allt sett bättre ut. Om det var snett eller inte kan jag inte säga, det var svårt att se.
Efter att ha kikat på bilderna igen, så ja, visst ser det snett ut..
De trakterna kan omöjligt vara i närheten av sulan som din hovslagare påstår. Det ser man på ena traktbilden och visst är ena hoven snedverkad.
Barfota med boots vid ridning är ju en lösning om du nu säger att hovarna var bättre innan utan skor, men inga boots passar så länge trakterna är så höga.
Lycka till och stå på dig att trakterna ska ned! :-)
Om hästen är nyskodd, så tycker jag att hovis kunde ha tillåtit lite längre utlägg både bakåt och åt sidorna. Tycker inte trakterna är tillräckligt utlagda för en hov som redan ser trång ut och traktarmarna verkar ju inte ens räcka ända bak på hoven? Det borde de och det borde finnas lite marginal för tillväxt också.
.
Du får låna mina bilder och visa att du inte menade SÅÅ höga trakter
Var är Coari?