lady_vip
Trådstartare
Min fyra-åring har fått en hovspricka i lamellranden, något hon har gått med ett par veckor utan att visa någon som helst ömhet.
För ett par dagar sedan var hovis här och skulle verka och sprickan blev då mera synlig. Efter nån dag så började hon ömma. Det är ju så att den kan bli större, dessutom kommer det smuts i den, vilket inte är särskilt bra...
Jag vill inte se henne gå och halta, men för mig är alternativen till slut på detta som pest eller kolera.
Som jag ser det har jag 3 alternativ.
1. Sätt skor fram (det är vänster fram som sprickan sitter i).
Det vill jag egentligen inte, hon behöver inga skor och jag är rädd för att jag aldrig kommer ifrån det där med dojjor sen.
2. Köpa någon form av "stövlar", typ dem i h**ks katalogen.
Dock kostar de 1500 kronor paret och jag behöver bara en. Jag vet dessutom att de skaver.
3. Gå och peta ur smutsen varje dag, något jag gör redan och inte ser någon förbättring.
Eller blunda och inte se att hästen har ont...
Har jag missat något alternativ?? Vad hade ni gjort??
//E
För ett par dagar sedan var hovis här och skulle verka och sprickan blev då mera synlig. Efter nån dag så började hon ömma. Det är ju så att den kan bli större, dessutom kommer det smuts i den, vilket inte är särskilt bra...
Jag vill inte se henne gå och halta, men för mig är alternativen till slut på detta som pest eller kolera.
Som jag ser det har jag 3 alternativ.
1. Sätt skor fram (det är vänster fram som sprickan sitter i).
Det vill jag egentligen inte, hon behöver inga skor och jag är rädd för att jag aldrig kommer ifrån det där med dojjor sen.
2. Köpa någon form av "stövlar", typ dem i h**ks katalogen.
Dock kostar de 1500 kronor paret och jag behöver bara en. Jag vet dessutom att de skaver.
3. Gå och peta ur smutsen varje dag, något jag gör redan och inte ser någon förbättring.
Eller blunda och inte se att hästen har ont...
Har jag missat något alternativ?? Vad hade ni gjort??
//E